hjælp til tilslutning af nema 23 stepper til TB6550 driver

hej, jeg er ny i faget ang. cnc. jeg søger lidt hjælp til tilslutningen af Nema 23 steppere til TB6550 Driver, jeg har søgt efter guides på nettet men synes de alle er forskellige på et eller andet punkt, men jeg har gjort et forsøg med den guide som jeg synes passede bedst, men er ikke sikker på det er rigtigt.

så er der nogen der kan fortælle om dette her er rigtigt ? (: . 

der er også en hvid og sort ledning på vær stepper men de skulle ligge tilsluttes efter den guide jeg fandt. håber i kan hjælpe. 

 

hej, jeg er ny i faget ang. cnc. jeg søger lidt... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal finde en 32 bits pc.

Ellers kommer du ikke videre.

Du må en tur på genbrugspladsen

Du har ikke brug for en raket , bare en pensioneret pc

 


Johnny cnc
Er der nogle der kan komme med et råd.
Jeg har nu fået forbindelse til motorene og de kører alle rundt, men men kan kun få dem til at kører med uret, lige meget hvad jeg gør af indstillinger i mach3 så vil de kun kører med uret og ikke mod uret, selv om jeg trykker på + eller - , nogle gode råd om hvor jeg skal starte??
MVH Niels
Hej Niels
Det kan godt være at jeg spørger dumt, men kan du have byttet om på ledningerne, så step/direction er blevet byttet. Jeg har ikke oplevet at motorerne kun kører en vej.
Hilsen Johnny

Johnny cnc

Hej igen

Sådan så min første styring ud . Som du kan se på billedet er der en ledning til step

+(puls+) og step- (puls-) og dir+ og dir- (direction-retning)

På det billede som du har indsat i en anden tråd, kan jeg kun se en ledning.

Som jeg ser det mangler du en ledning.

Hilsen Johnny


Johnny cnc
Hej Ja og den fik jeg også rette , og det virker alt sammen nu , men tak afligevel:-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis