brugt parketgulv

Hej. Jeg har købt 90 m2 brugt Junkers massiv bøgeparket 14 mm, 1800mm lang og 130 mm bred (to stave).

Jeg har læst det skal samles med ”bøjler” af jern, men dem har jeg ikke. Når jeg prøver at samle to stk er det MEGET stramt, hvad skal jeg gøre? Skal det bare have ekstremt mange ”tæsk” med en hammer indtil det er samlet? Jeg har fjernet lakrester. Er det nogen der kender et godt trick?


Lars
Hej. Jeg har købt 90 m2 brugt Junkers massiv... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
jeg vender lige tilbage til det denne tråd startede med.
Jeg har brug for et råd. Jeg har lagt 35 m2 brugt bøgeparket i min entre, Junkers 130 mm i stave 1830 mm.
Jeg købte 500 bøjler også brugte. Jeg opdagede, at der var to typer bøjler. Den ene er et helt fladt stykke metal, hvor den del der skal ned i rillen er bøjet i 90 grader og det går nemt. Den anden type laver en bølge i den del der skal ned i rillen og er således noget bredere og meget sværere at få ned i rillen. Da jeg har lagt det meste af gulvet bliver jeg sur på bøjlen med bølgen, den driller og skal virkelig ”overtales” for at komme ned i rillen. Det viser sig at den er op til 3mm længere, og det er derfor den er så svær at få ned i rillen – den rammer ganske enkelt ikke rillen!! Nu kan jeg se, at en del bøjler (med bølgen) ikke har ramt rillen og det har givet noget gyngen i gulvet….. Det er udelukket at lægge gulvet om, det orker jeg ikke. Jeg vil høre om nogen har forsøgt det jeg har tænkt: de steder hvor gulvet gynger vil jeg bore et hul (7-8 mm) og tage en fugepistol med …. Silikone… eller?? Og fylde op under parketten således der kommer en støtte nedenunder og forhåbentlig kan jeg reducere denne gyngen, måske ikke 100% men bare det er under 1 mm. Jeg har brugt masonit i 5 cm brede strimler som understøtte. Der ligger 1-2 stimler over det hele, så der er plads under parketten.
Hullet vil jeg fylde op med slibestøv og trælim. Ok det bliver ikke perfekt, men der skal ligge et par løbere på gulvet og det er ikke de mest synlige steder.
Har nogen andre ideer??

Lars

Lars
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis