Ikke-brændbar afskærmning mellem brændeovn og gulvvarme-shunt

Hej,

 

Jeg har været så HELDIG selv at være uvidende, og så ikke at blive hjulpet af den entreprenør, der lavede min gulvvarme.

Så 5 cm fra hvor min brændeovn står (sort metal, stål?), starter min shunt, hvor jeg manuelt via termostat styrer min gulvvarme. Vi flyttede ind i april sidste år, og fik lavet gulvvarmen. Jeg var ikke bevidst om minimumsafstand til ovnen, den skulle bare være et skjult sted.

Nu melder skorstensfejeren at det er ulovligt da shunten består af plastik o.a. brændbart. Så jeg skal finde en løsning, hvor der fx laves en kasse af nget lovligt, ikke brændbart til at adskille de to.

Kender I nogle passende materialer?

Får en tømrer ud til at måle i mrgen 13:15, men prøver også at kontakte skorstensmesteren i morgen. Har bare brug for input, juridisk og sikkerhedsmæssigt.

Håber I kan hjælpe mig!

Hej,   Jeg har været så HELDIG selv at være... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kommer frem til at skamolplade kan bruges, så har jeg nok et par stumper du kan få...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

http://i.imgur.com/dHZFKyB.jpg
http://i.imgur.com/2QPkNJb.jpg
http://i.imgur.com/G1qidWx.jpg

Prøver at linke på denne måde så

Det er så snævert det er. Lige pt afventer jeg at høre fra ejeren af skorstensfejerfirmaet, han bad mig sende billeder for at kunne vurdere.
Kan ikke lige finde noget om tykkelsen på skamolplader og om de kan laves til en kasse af en art, men det kunne meget vel være jeg var interesseret i dit flinke tilbud
Hvor befinder de sig? Og hvilke størrelser er det ca?

Er ved at skabe mig et overblik over mulighederne. For sådan rent optimalt ville jeg helst have noget til at skjule shunten med, som så godt ud. DA det er i stuen.
Men det vigtigste er det er sikkert. Nu afventer jeg at høre fra skorstensfejer-firmaet.

Wow - det er et stort område, der skal afskærmes... Jeg er bange for, at de rester jeg har, ikke kan dække.. :-(
(jeg tænkte omkring 20/30 cm x det samme.. og så lidt ind mod væggen... )
Men hvis skorstensfejeren melder tilbage, at det er ok materiale, så tror jeg faktisk du kan løse det ved at gå i byggemarkedet, og købe en plade at dette materiale (det er ikke dyrt) , lave en inderdel i noget tyndt "et eller andet" (den oprindelige kasse er nok for tyk) men ellers så blot lime skamolpladen fast på inderkassen med noget fugemasse/byggelim.. (skamolpladen kan du file/save i, som det passer dig)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg tænker lidt ud af boksen - hvad er der på den anden side? Ville hele arrangementet kunne lægges ind i væggen, men en skamollåge foran? Hvis man så reetablerede klinkebelægningen, var boksen og de fleste spor væk.

På den anden side er køkkenet. Men der er en murstensmur på 15-20 cm i mellem. Godt spørgsmål.

Det vil helt klart være en god løsning at overveje, hvis der ingen let løsning er på det andet!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis