Køleskab fryser til

Hej

Jeg har fået et Siemens køleskab ca. 11 år gammelt(rustfri stål), det har fungeret fint de første par måneder men nu er det helt galt. Bagsiden fryser hele tiden til, meget voldsomt endda, ca. 3 cm is.

Hvis jeg fjerner isen, danner der sig et nyt lag i løbet 3-4 dage.

På øverste hylde i skabet er der ca 10 grader og nederst i skabet -2 grader

Umiddelbart virker det som om at listen langs lågen ikke slutter helt tæt. Men kan det virkelig give denne til isning?

Når man kigger på selve lågen kunne det godt se ud som at lågen måske er vredet en lille smule skæv i forhold til selve køleskabet.

Siemens fortæller at en ny liste til denne model køleskab, koster ca. 700kr

Det synes jeg er meget. hvis nu det ikke kun er listen, som der er noget galt med.

Kan det skyldes at skabet måske ikke står helt i vatter? Eller at det ikke kan komme af med varmen? Det er bygget ind i et skab.

 

Håber I har nogle gode forslag......

 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Følger spændt med her. Skulle lige til at oprette et indlæg om nøjagtigt samme problem!

Mvh. Christian M
 

Kan det virkelig være på grund af listen? Hvis man ikke trykker lågen godt fast, kan den nogen gange gå op af sig selv :-(
Skrevet af nette80 på 15-09-2014 18:03
Kan det virkelig være på grund af listen? Hvis man ikke trykker lågen godt fast, kan den nogen gange gå op af sig selv :-(

Ja, det kan være på grund af listen, den skal være tæt. Hvis lågen kan gå op af sig selv, tyder det på at skabet hælder udad foroven, det er bedre at den hælder indad foroven.

Måske skulle du ofre en ny magnetliste. Den skal være helt lige.

 

 

 

 


fase

Du kan nemt tjekke om listen slutter tæt: Du tager et stykke papir og sætter i klemme i døren, hvis du kan flytte parpiret uden problemer, så er døren utæt (døren skal kunne holde papiret fast). 

Når du så har fundet ud af hvor den er utæt, kan du se om listen er trykket sammen/skæv eller på anden måde ødelagt, og så skal den skiftes. 

Andre gange kan du med held vride lidt i døren (forsigtigt) og dermed "skubbe" den på plads, men det er kun hvis den (døren) er meget lidt skæv. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af Christian M på 15-09-2014 18:16
Låner lige indlægget. Mit køleskab er ik utæt i listen - men stadig samme problem? Den lukker fint tæt og til

Er du sikker på, at lågen er tæt. Prøv at stikke et stykke papir i klemme i lågen forskellige steder og se om det er nemt at række ud. Er det det, er lågen ikke tæt. Det kan jo også skyldes, at termostaten er skruet for højt op. Prøv som udgangspunkt at sætte den på ca. 3.

 

 

 

 


fase
Har lige tjekket - den er tæt. Problemet er at den lever lidt sit eget liv. I dag var den pludselig på -3 grader fx? Den kører op og ned som den har lyst, lige meget hvordan jeg stiller på den

Mvh. Christian M
 

Skrevet af Christian M på 15-09-2014 18:27
Har lige tjekket - den er tæt. Problemet er at den lever lidt sit eget liv. I dag var den pludselig på -3 grader fx? Den kører op og ned som den har lyst, lige meget hvordan jeg stiller på den

Måske er termostaten defekt?

 

 

 


fase
Så tænker jeg at en ny liste måske kan løse problemet. Kan bare ikke finde ud af om det er værd at ofre så mange penge når køleskabet er 11 år gammelt?
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis