Reparation af revne i brønddæksel

Jeg har en vandpumpe i haven hvor der for nogle år siden opstod en revne i forbindelse med brønddækslet/fundamentet (det er nemmere at se det på de to fotos hvad jeg mener. Der er ikke hul ned til brønden, men denne "skive" rundt om selve brønden er lavet direkte på jorden. Jeg er er træt af at høre fra naboerne at revnen bliver bredere og bredere. Jeg har ingen erfaring med mørtel og mureske. Hvad skal jeg bruge?

Hilsen
Peter

Vh.

Peter

Jeg har en vandpumpe i haven hvor der for nogle år... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Du kunne også skærer en 5 mm rende hen over revnen med en vinkelsliber. Så det ikke blev for omfattende og Det vil klar se bedre ud.


Her tænker jeg at først skærer en 5mm renden med vinkelsliberen lige hen over.
Slib med en stålbørste 5 cm på hver side af revnen. Så alger og mos forsvinder så din beton blanding kan binde fast,
Lig derefter et stykke 5 mm masonitplade eller andet der er 5 mm, langs den nyskåret rende.
så der en kant man kan følge hele vejen når man skal reparerer det. Bland derefter en tynd fliselim sammen og smør på nede i de huller der er.
og lav en blanding af 1 cement 2,5 kvartsand. må gerne være lidt fast og put det ned i hullerne der er der lang masonitten.
Der efter kan du tage en fugtig svamp og køre blandingen sammen med den eksisterende beton, så det bliver pænt.
Der efter kan du fjerne masonitten og du vil få en pæn lige revne

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også