El-varme

Hej Alle.

Jeg er lige flyttet i et andet hus hvor der er elvarme i hele huset, plus en brændeovn.
(ja jeg har hørt at det negative om elvarme...)

Men jeg ved ikke hvordan det virker. Jeg kan tænde for radiatorerne, men de varmer ikke.

Jeg har tændt for strøm i hfi relæet, men synes ikke det varmer.

Jeg har taget et billede af mit elskab, og af en klimatrol, og når jeg rør ved den begynder
den at larme...

Så er der nogle der kan forklare simpelt hvordan det virker?

På forhånd tak!!

MVH
Jakob
Hej Alle. Jeg er lige flyttet i et andet hus... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af MiniBorby på 26 aug 2014 13:09

@ Chr. kan du ikke sende et link vedr luft / luft varmepumpe? jeg ved ikke hvad det er..!
Hallo ! kommer du lige fra stenalderen

Der har da ellers været masser af medie om emnet. men måske skulle du sætte dig hen ved din computer og spørge din ven Google om alternativ opvarmnings former, så vil du nok få en aha oplevelse. En luft til luft varme pumpe har en ude del hvor der sidder en form for kompressor, den er i stand til at hente varme ud af luft der er helt ned til  15-20 minus grader og så er der en inde del hvor den varme den udvendige generere  bliver brugt og blæst ud i rummet / huset. Fordelen er at ved en god pumpe, koster det dig omkring  2,00 kr. hver gang du får for 5,00 kr. varme ind i huset, altså meget store besparelser.
Den klimatrol er en temperaturstyring, den er PT. sat til ca. 22 grader, der må sidde en ekstern føler et sted i huset, derudover ser det ud til at der er urstyring på, så varmen kun kan tænde inden for et bestemt tidsrum, ved siden af klimatrol sidder en kontaktor som kobler spænding på radiatorerne, og så en afbryder hvor du kan bestemme om varmen skal være styret af automatik(AUT), konstant tændt (MAN) eller afbrudt.
Prøv at sætte afbryderen på MAN, så burde det starte op, det skulle du kunne se og høre på kontaktoren om den kobler ind.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis