Svejsning for dummies - hvilket apparat?

Vil gerne lære at svejse lidt til hobby-brug..

Først og fremmest diverse plante-stativer til haven, så det er nok jernstænger i MINIMUM 6 mm.
Men mon ikke også man får brug for at svejse lidt tyndere materiale, plader osv..

Er der en svejse-metode, der kan bruges til det hele - både det grove og det mere fine... er det fx det man kalder MAG-svejsning?
Skal lige nævnes, jeg kun har 220V..

Jeg ved INTET om svejsning overhovedet, så hvis nogen kunne remse de forskellige svejse-metoder og fordele/ ulemper op ville det være fedt! Så kan jeg begynde at lede efter udstyr og evt. kursus.

 

Vil gerne lære at svejse lidt til hobby-brug..... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den bliver nok ikke så nem at finde, de fleste har et grovere gevind, var det ikke et M8 x 1 din har?
Men det var da en fin lille drejeopgave, køb en snittap i M8 x 1..

Vi prøver igen, i morgen --
Har det samme i tankerne,jeg har en 8x1mm tap,så det bliver det nok til.Tak som altid hurtig svar.vh Johnny.

J.J.Larsen
Hej Je_ns kan ikke finde ud af at tilføje billeder i en privat besked til dig ,så du får et billed af den Boxford som er til salg på dba i øjeblikket.Er dette en god model og er prisen iorden.Dette er ikke for hænge dig op på noget kun en forespørgelse vh Johnny

J.J.Larsen
Har sendt dig en PM
Det ser umiddelbart  ud til den ikke har en pinoldok..
Er den ikke med skal prisen meget ned..
Jeg har forøvrigt lige lavet en ny pinoldok til min Boxford.
(men den originale er ikke til salg, da en bænk med en hjemmelavet pinoldok nok er svær at sælge)
Der kan ses mere her LINK


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også