Bedste GDS-køkken

Hej alle,

Hvad er egentlig det bedste gør det selv-køkken? Jeg er ude efter at skifte vores 80'er-køkken med noget flot og godt funktionelt. Huset har ikke specielt skæve mål, så det vigtigste er god kvalitet i låger og skabe. Jeg har ikke behov for fx bordplader fra køkkenfirmaet, det tænker jeg kan fås bedre andre steder.

Jeg har hørt godt om Epoq (Elgiganten) - er der nogen der kender noget til dem?

Jeg havde tænkt kompaktlaminat til bordpladen, der har jeg set på Bordpladefabrikken, nogle her der har erfaring med dem?

Mvh
Hej alle, Hvad er egentlig det bedste gør det... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for jeres input. Meget interessant med Bjarne Jensens link - spændende at man kan få andre låger til IKEA-køkkener!

Dårlige erfaringer med Epoq køkkener. 

Vi har lige fået leveret et Epoq køkken fra El-giganten i Gentofte. Det er model Facett i lys grå. 

Vi har haft en erfaren møbelsnedker/tømrer som har sat mere end 100 køkkener op, til at stå for opsætningen af køkkenet. 

Vores problemerne startede med et højskab til køleskab, hvor der skulle monteres et overskab indeni for at passe til lofthøjden. Det var den løsning som vi havde fået lavet hos Epoq-sælgeren i butikken. 
Man havde dog leveret overskabet i samme bredde som højskabet, hvorved monteringen i højskabet blev umuliggjort, da begge er 60 cm.! Vi fik efterflg. den besked at vi bare kunne save af højskabet og så montere overskabet overover!! 
Vores snedker måtte så finde på en løsning med at montere en hylde i stedet.

Andet problem var at den bordplade der var blevet leveret var skæv og med små hakker i den ene kant. Samtidig havde man fra Epoqs leverandør af bordplader, glemt at lave udfræsning til monteringsbeslagene!! Godt at man har en snedker til opsætning og ikke selv skulle stå for det, for det måtte han så også lige gøre!!!

Tredje problem var at snedkeren ringede og ikke kunne få plads til sokkelskuffen uanset hvordan han vendte og drejede det. 
Efter at have kontaktet en af Epoqs køkkenfolk, fik vi af vide at
de godt var klar over at der var problemer med at få plads til sokkelskuffer efter at de havde ændret på modellen. Fedt at man så sælger dem alligevel!!
Løsningen blev at montere et par løse ben i spænd således at man kunne tilpasse til skuffebredden. Den vil så ikke sidde centralt, men det vil nok ikke kunne ses pga. soklen.
  
fjerde problem er at den løsning med et hjørneskab og vaskeskab ikke passer sammen. Efter opsætning af alle over- og underskabe, viser det sig at der vil være et synligt hvidt træstykke i melamin hvor der tilmed er synlige skruer. Ikke lige noget der matcher de andre gråmalede træsider og låger. 

Iflg. sælgeren er det noget som man bare må acceptere!!!  Helt uacceptabelt og amatøragtigt. 

Som jeg ser det, har Epoq slet ikke de rigtige løsninger og muligheder for at tilpasse deres køkkener til folks ønsker og mål, så det bliver fyldt med grimme hovsa-løsninger. Utrolig ærgeligt når man har investeret mange tusinde kroner til nyt køkken. 

Epoq ER billigere end de fleste andre køkkener, MEN havde vi vidst det, ville vi hellere end gerne betalt mere for ordentlig rådgivning og ikke mindst kvalitet.

Man får hvad man betaler for, men her er det DYRT købt!

Håber det kan hjælpe andre til lige at tænke sig om.

Har lige som flere andre gode erfaringer med IKEA-køkken, som vi nu har haft i 8 år. En ting, som bør fremhæves er bestilling og retur. Hvis der under opsætningen opstår et problem, der gør at et eller flere elementer skal skiftes, skal man hos de fleste køkkenfirmaer gennem en lang returneringsprocedure og bestilling af nyt - med en leveringstid på måske flere uger. Med et IKEA-køkken smider man det der skal returneres bag i bilen og kører til den nærmeste IKEA og får pengene retur. Så går man ind på deres lager og tager der man skal bruge.

Helt konkret fandt jeg (det var nu faktisk min kone, det kære væsen) for 8 år siden under opsætningen ud af, at det ville blive bøvlet med et højskab i et hjørne, men at et underskab og videreførelse af bordpladen gav et bedre layout. På mindre end en time var højskabet og bordplade erstattet af et underskab og en længere bordplade. Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange uger der var gået, hvis det samme skulle være sket hos HTH, KVIK og hvad de ellers hedder.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Skrevet af CTH på 07-08-2014 22:24
Hej alle,

Hvad er egentlig det bedste gør det selv-køkken? Jeg er ude efter at skifte vores 80'er-køkken med noget flot og godt funktionelt. Huset har ikke specielt skæve mål, så det vigtigste er god kvalitet i låger og skabe. Jeg har ikke behov for fx bordplader fra køkkenfirmaet, det tænker jeg kan fås bedre andre steder.

Jeg har hørt godt om Epoq (Elgiganten) - er der nogen der kender noget til dem?

Jeg havde tænkt kompaktlaminat til bordpladen, der har jeg set på Bordpladefabrikken, nogle her der har erfaring med dem?

Mvh

 

Epoq grejer er OK, men alt andet knap så godt. Elgigantens montør er upålidelig og svær at komme i kontakt med. 8 uger efter levering er montagen uafsluttet. Køb hos et køkkenfirma.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis