Hvad er dette speciel værktøj

Nogle der kan sige mig hvad dette stykke "værktøj" er til ? Den er ca. 15 CM lang og fundet i
et meget gammelt værksted. 
Nogle der kan sige mig hvad dette stykke "værktøj... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er JPEG og de fylder 64,2 KB


Hej.
Det lyder ok.
Hvis du siger:
Vedhæftede filer
Gennemse
Markerer billede
Åbn
Upload
(husk så lige at billedet kommer ved markøren)
Indsæt billede
Send

Så sku den være der.
Ovenstående er kun et eksempel for lige at køre det igennem

mvh

 varmetossen



Jeg ved godt hvordan man indsætter et billede, men jeg får ikke muligheden når jeg uploader ??? 


Så lykkes der Det var fil navnet der var for stort  Nå men tilbage til det originale spørgsmål, hvad er dette ??? 
Den er funder i et værksted på en gammel gård på Askø i smålandsfarvandet, der har været landbrug med dyr og senere hen jordbær samt fiskeri så vidt jeg ved, gården er over 100år gammel tror jeg. 
Jeg har aldrig set sådan en dims før, men man skulle tro at det er noget der har været masse produkseret siden der er etui til !
Men lad os se om andre måske ved noget
Spørg da ved "Bonderøven" på Djursland - han ved en masse om underlige ting :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hva med en "måler"?
Fx til kort.
Jo længere man kører med hjulet, desto længere kommer det op ad gevindstangen og så er det bare at måle vandringen bagefter og omsætte det med en tabel...

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Skrevet af speddy på 24 jul 2014 23:35
Hva med en "måler"?
Fx til kort.
Jo længere man kører med hjulet, desto længere kommer det op ad gevindstangen og så er det bare at måle vandringen bagefter og omsætte det med en tabel...


Interessant forslag. Altså en mere enkel oprindelig model end en mere moderne kortmåler, som den herunder.
Det er da værd at skrue "møtrikken" til den ene side og måle den afstand den ruller før den er kommet til den anden ende. Det kunne jo også være andet end kort den har målt (altså hvor man kun har haft behov for at måle lige præcis den længde der er fra den ene ende af gevindet til den anden om man så må sige.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis