Drivhus, nedsænket ; ideer til sokkel

God eftermiddag.

Jeg er igang med at grave ud i vores drivhus, og vil i den forbindelse lave en sokkel til at holde på jorden og drivhuset.

Jeg vil fra jordniveau ca. 50cm (0.5 meter) ned, hvor jeg skal ligge fliser. 



Mit eget udgangspunkt var, at sætte nogle hjørnepæle med brædder, 4-5 stykker nogle cm fra kanten af drivhuset og i det mellemrum, sætte rivenet ned og så hælde en ordenlig omgang cement / beton ned. 
Brædderne skulle så fungere som en "kasse" og holde det hele på plads indtil det tørrede- hvorefter jeg fjerner alt træ. 

(Tykkelsen på soklen er jeg uklar omkring, 10-12 cm?)





Godt, dumt, direkte åndssvagt?

Nogen erfaringer eller forslag?
God eftermiddag. Jeg er igang med at grave ud i... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg læser at Speddy har lagt en rem af træ, oven på sin sokkel - er det nødvendigt, kan jeg ikke blot placere mit aluminiums drivhus (med tagpap imellem) direkte på soklen? Fastgjort med gevindstænger?
en tanke fra hoften, er at lukke ujævnheder af med siliconefuge - det er forhåbenlig ikke de store mellemrum der skal lukkes
Mnja, det var nu ikke så meget for at lukke, men mere for ikke at stresse alu-profilen.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Jeg er altså ret vild med det navn: Speddy  Forestiller mig sådan en lille fyr der drøner af sted i bedste Anders And stil hvor benene nærmest ligner et par hjul
:-D
Tak håndværker.
Jeg har stjålet navnet fra en dværghamster, min søn havde engang, så dit billede er ikke helt shudt ved siden af ;-)

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis