Asbestholdige tagplader.

Skal have skiftet nogle dårlige tagplader i sommerhuset - og var så lige inde på DBA for at søge efter nogle, nye naturligvis. Jeg fandt dem jeg skulle bruge, der var en, der havde et antal i overskud, som jeg købte.

Så så jeg at der er flere, der annoncerer med " tagplader - med asbest sælges "

Jeg ved det er ulovligt at genanvende dem - så troede egentligt også at det var ulovligt at sælge dem ?

Et par link til AT :
 
http://arbejdstilsynet.dk/da/arbejdsmiljoemner/kemi-og-stov/asbest/saadan-haandteres-asbest/arbejde-med-asbest/genbrug-af-asbestholdige-byggematerialer.aspx

http://arbejdstilsynet.dk/da/regler...sbest.aspx

Synes faktisk det står ret tydeligt hvad man må og ikke må.

Derfor støder det min miljøtankegang når der bare annonceres " de gode gamle tagplader med asbest til salg "

Hvad mener I ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skal have skiftet nogle dårlige tagplader i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Koludabyg på 19 okt 2013 09:30

Jeg har aldrig genmonteret nedtagne asbest plader i min tid som tømrersvend, og kommer heller ikke til det.

Syntes ligeledes af tag på tag løsningen, er at sende problemet / regningen videre til  næsten generation, hvilket jeg så mener er lige så stort problem, som den den genanvender disse gamle asbestholdige tagplader.
Jeg ved ikke hvad du vil montere eller genmontere og jeg er også ret ligeglad, men du har da tidligere herinde vist, at du er ligeglad med reglerne for opsætning af brændeovne. Bør man også anmelde de, der ikke har til sinds at overholde disse regler?? Hvad er værst; ulovligt eftermonterede asbestplader eller  ulovligt eftermonterede brændeovne? Tja.  .  .  . 

Og det er derfor jeg skriver som jeg gør.  Du vil gerne overholde nogle regler, andre er du ligeglad med.

Moral er godt, dobbeltmoral må så være. . . . . .?

 


Nu var den tråd med brændeovn jo genmontering af samme brændeovn, på samme tilslutningssted, hvis jeg nedtog et par plader hos en kunde for feks. at ændre udhænget fra så ville jeg da ikke have problemer med at genmontere de samme plader igen, ligesom den brændeovn du snakker om, men jeg nedtager altså ikke gamle plader og lægger dem op igen hos anden kunde, som er ulovligt.

Der er forskel på de 2 punkter, og regler er også forskellige i den henseende, uanset om du er enig eller ej.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis