'Lille' trin ved havedøren

Jeg er netop flyttet på landet og til mit lille hus har jeg en lille have. Problemet er at udgangen til haven er et ret højt trin (ca. 20 cm). Da vi i den boligforening jeg er flyttet ind i har en bunke fliser og herregårdssten liggende som skal smides ud, snuppede jeg lige et par fliser (ca. 35x15), som jeg så har lagt i to lag. De giver et pænt 'trin', men det er lidt vakkelvorent og jeg formoder at de øverste på et eller andet tidspunkt går i stykker hvis jeg ikke finder på noget. Spørgsmålet er så ... hvad gør man? Kan man nøjes med at hælde et eller andet imellem de to lag (jeg tænker her på sand f.eks.) og så lade det være ved det? Eller skal man 'klistre' dem sammen med et eller andet? Mørtel, f.eks.

Med andre ord: Hjælp! 

På forhånd tak for vejledningen.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du kan godt lægge et tyndt lag mørtel imellem fliserne, men jeg tror at lægger du istedet noget silicone eller secomastik imellem så holder det også når det bliver frostvejr.
Læg det på sådan i zig zag på flisen og læg så den anden ovenpå. Du må så ikke træde på den det første døgn. Men så er der garanti for at den bliver der.
Ps. du skal lige rense for løst sand o.l. på fladerne.
Hvis du ikke har sådan en til at trykke pastaen ud af tuben med, kan en stump træpind bruges til at trykke med, så piller du bare tuden af tuben.
Du kan lime dem sammen med fliseklæber.

Det har jeg gjort med vores og det holder virkeligt godt!

Alfix fliseklæber kan ihvertfald anvendes udendørs...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak begge to. Jeg prøver mig frem. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis