Hjemmelavet vindmølle

Hej LDS

Jeg har en båd, der snart er i fuld stand og skal søsættes om en måneds tid. Jeg skal ud på en længere sejllads og vil derfor i den anledning gerne have mulighed for at oplade diverse ting. Jeg har set på en række små vindmøller man kan købe, men generelt er prisen en anelses for krydret til mig og de fleste hjemmelavet jeg selv finder, har et lidt for stort vingefang til min båd. Håber derfor på, at nogle kender en god opskrift til en hjemmelavet vindmølle eller hvor man kan finde den. Hvis i kender et sted hvor man kan anskaffe dem billigt, er det også fint, men er nu ret interesseret i at prøve lave den selv.

Dette link giver en god ide til hvad jeg søger:
http://kerychip.dk/oscommerce_st/ca...cts_id=945

Kenneth


Så skal man igang
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kenneth.
Nu er det jo en af de billigere vindmøller du der har fundet på Kerychip.
Og jo jeg kender godt fornemmelsen af at have for lidt i kisten, men det er altså ikke bare lige at lave sådan en vindmølle især en der skal være til at holde ud at høre på.
Og så skal den altså værer mere end 100 % vandtæt, luftfugtigheden er ret høj til søs !
Så måske du hellere skulle over veje solceller, de kan også lade selvom solen ikke lige skinner en dag.De larmer ialfald ikke, du skal tænke på at såden en vindmølles vibrationer, bruger både som en stor violin kasse, så der er en evig brummen i skivet så længe den kører. Mange sejlere tøjre vingerne om natten for at slippe for larmen.
Og skal du på langfart så er det der du ikke må spare på tingene, sikkerheden skal være i højsædet.
Jeg ved godt at der var en knægt der for en hel del år siden sejlede ret langt med blot et spejder kompas og en gammel petroliums brænder til madlavning, men det var den gang hvor skibene ikke var så mange på havet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis