Mekanisk timer der trækkes op og ikke bruger strøm?

Hej

Jeg leder efter en form for timmer som rent mekanisk kan spænde en fjeder op, hvilken så udløses efter en angivet tid. Den skal bruges udenfor til at holde en hegnstråd, der så slippes af timeren efter en angivet tid. Jeg har set billeder af sådanne former for timer. Egentlig ligner de lidt noget der var snart i 80érne eller der omkring  De er en ret stor og solid "kasse" med drejeknap som stiller tiden. De bruger ikke strøm. 

Kan nogen hjælpe mig til at finde frem til sådan en timer? Jeg har søgt under mekanisk timer, men finder ikke andet en timere for tænd og sluk af strøm.

Håber et klogt hoved herinde kan hjælpe!! 

Mange hilsner

Susanne

..... Der er så meget kvinder ik´ forstår ......

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Susanne.

Det må have været en hjemme lavet "maskine" du der har set et billede af, jeg har kun hørt om en lignende lås i forbindelse med noget helt andet, det sender jeg dig lige en privat medelelse om da jeg ikke gider mange dumme spørgsmål.

V.h.  Håndv.
Skrevet af Håndværkeren på 29 apr 2013 11:18
Hej Susanne.

Det må have været en hjemme lavet "maskine" du der har set et billede af, jeg har kun hørt om en lignende lås i forbindelse med noget helt andet, det sender jeg dig lige en privat medelelse om da jeg ikke gider mange dumme spørgsmål.

V.h.  Håndv.

Håndværker der slipper du ikke for at svare på offentligt, du må da kunne holde til lidt dumme spørgsmål?

mvh jens
Ja, Håndværker, nu bliver man jo rigtigt interesseret i, hvilken indretning, du kan have i tankerne!





Ja det er præcis sådan en jeg søger. Jeg vil dog prøve om ikke jeg kan finde en billigere timer og så selv lave en udløser. Nogen forslag?

..... Der er så meget kvinder ik´ forstår ......

Annonce
Ja det var godt nk en hamper pris, dem kan de ikke sælge ret mange af.
Netop vil derfor rigtig gerne se om jeg kan lave en selv

..... Der er så meget kvinder ik´ forstår ......

Skrevet af susanne sm på 29 apr 2013 20:37
Netop vil derfor rigtig gerne se om jeg kan lave en selv
Jamen det skulle da kunne lade sig gører ved hjælp af et gammeldags optræks vække ur !

Modtager meget gerne hjælp til hvordan. Har tænkt det samme, men kan ikke gennemskue hvordan.

..... Der er så meget kvinder ik´ forstår ......

På et gammeldags vække ur sidder der jo nøgler på bagsiden man bruger til at trække uret og slagværket op med ( slagværket = ringetonen ) jeg kan huske at jeg engang lavede et sådant ur som virkede ved at når slagværks nøglen kørte baglæns kom den i kontakt med en lille fjeder hvorigennem der løb strøm fra et 4,5 v. batteri, der så fik en større klokke til at ringe voldsomt, Det jeg så tænker mig er at samme nøgle ville kunne slippe en pal der igen holder på selve låsemekanismen. Spørgsmålet er bare om det ikke bliver for omstændigt, for uret skal jo trækkes op hver dag og det er kun en gang i døgnet den så vil slippe, selvfølgelig kan man så flytte tidspunktet, men jeg er bange for at det bliver for omstændigt.
Men ellers må du søge på det jeg foreslog dig i den PM jeg sendte dig.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis