Tipi- stof

Hejsa...

Jeg går lidt og tænker på at lave en tipi til sommer
Det skal ikke være en der skal stå ude hele året, det skal bare være en man lige kan slå
op og ned! Men det har jeg styr på...
Men jeg tænkte, hvilket stof? For hvis man skal sove der ude, skal det jo ikke bare være et
par tæpper der er kastet over! Eller hvad? Kan man måske købe noget lidt tykkere stof,
altså man kan godt, men er der nogle der har en idé om hvad det kunne være for noget??


Kh Fie K

"I am what I am, and not what other want to see!"
Hejsa... Jeg går lidt og tænker på at lave en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror sagtens du kan sy i solsejlstof, med en almindelig symaskine, du skal nok have en kraftigere nål, og velegnet sytråd, der ikke rådner i vind og vejr.
Men jeg vil da mene de trekantede solsejl, kan bruges til en Tibi, uden at skulle sy i den.
Samt at det er bedste og billigste løsning.
Skrevet af Håndværkeren på 27 feb 2013 12:12
Sejldug er nok lige en anelse for dyrt, hvis det kun er til et telt der skal bruges nogle gange om året.
Tjah, det kan man jo mene. Men 130 kr m i 175 bredde for imprægneret sejldug er vel trods alt til at overskue, når man så samtidig får et telt man kan "bo" i uanset en lille byge, og samtidig kan lade det stå i lidt længere perioder.

http://www.fjoelner.dk/visbillede.asp?vare=445

Nu ved jeg ikke hvor stor du havde tænkt dig den skulle være. Men en "rigtig" tipi, er jo åben for oven, så røg kan slippe ud.
Men vær opmærksom på, hvis du havde tænkt dig at lave mad i den, eventuelt over åben ild, så skal den ikke være alt for brændfarlig
Et bål der er 10cm højt kan antænde ting i 3 mtr højde   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 05 mar 2013 07:58
Nu ved jeg ikke hvor stor du havde tænkt dig den skulle være. Men en "rigtig" tipi, er jo åben for oven, så røg kan slippe ud.  
Den jeg går og overvejer er faktisk ikke en Tipi men en Lavo og den skal være ret stor , 6 meter i diameter, så der skal nogle solsejl til.

Skrevet af ALB69 på 27 feb 2013 18:01
Åbenbart slagtes der dagligt millioner af heste så der må være mange sorte skind på markedet.
René

Eller mange skind på det sorte markedet
Undskyld men jeg kunne ikke lade være.

Mvh
Henrik C.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis