Miller spartelfiller - tørretid?

Hej

Er der nogen her der ved, hvor længe Miller spartelfiller http://www.malerlageret.com/product.asp?product=733 skal tørre - og virker det?

Tak.

Venlig hilsen
Martin


Venlig hilsen
Martin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tørretid afhænger af lagtykkelse. Men vel 1-2 dage. Det virker sikkert fint, men det afhænger jo af, hvad man skal bruge det til. Nogen speciel grund til, at det skal være lige netop den producent?
Tak for dit indlæg.
Jeg troede lige, at der var en nem løsning. Nej, jeg er ligeglad med producenten bare det virker.
Sagen er, at jeg troede , at jeg bare lige kunne sætte en ny bruserstang og genbruge de huller der er i muren.
Men så let gik det ikke. Det ene hul er smuldret, og er dermed blevet for stort. ravplug'en bliver derfor trukket ud, når jeg prøvet at skrue brusestangen fast. Jeg troede, at jeg kunne løse det ved at fylde noget af spartelfilleren i hullet og lade det tørre et par timer. Skal jeg i virkeligheden have fat i noget rigtigt mørtel og hvilken type i så fald. Jeg vil gerne undgå at skulle ud at købe 5 kg. mørtel eller i den dur. Jeg er typen der så vidt muligt undgår at gøre det selv, da jeg som regel ender med at det mislykkes jf. ovenstående.

Venlig hilsen
Martin
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Slet ikke.

Du kan vel bare proppe rawpluggen ind i hullet sammen med det spartelfiller du allerede har købt! Og vente et par dane med at skrue skruen i jo.

Eller du kan købe noget 2-komponent spartelmasse og fylde hullerne op med. Som hærder på 5-10 miutter!
Der findes mange typer f.eks. Plastic Padding Kemisk Metal, (som ikke er metal), eller lign.
Et hvert byggemarked har sådan noget.
Hej

Tak for dit indlæg. Jeg fik løst problemet ved at tage rawpluggen ud og i stedet
sætte et lille stykke træ i, som jeg kunne skrue i. Til en anden gang vil jeg nok købe
noget 2-komponent spartelmasse eller lade spartelfilleren tørre et par dage, som du
foreslår.

Venlig hilsen
Martin
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også