Fundament til eksisterende garage ?

Godaften

Vil gerne have støbt et isoleret gulv i min eksisterende garage, som er bygget op med 4x4 stolper på stolpefødder som bærende del. 

Men for at kunne støbe gulvet samt ligge isolering i, skal jeg jo have en eller anden form for bariere eller sokkel rundt i kanten. Da denne sokkel ikke skal være bærende kan jeg så nøjes med at grave en rande på f.eks. dybde 50 cm x 20 bredde, og så stille 2 x blokke ned i, oven på den faste grund, for på den måde at lave en sokkel ?

Mit projekt er vidst lidt ligesom dette, men kan ikke helt finde ud af hvad han endte med at gøre.

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/159947/afpg/2


håber nogen kan komme med lidt indput.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Emnet er nu da tygget rigtig godt igennem - i den tråd! .o)

Det er jo en afgrænsning - og ikke en sokkel.

Og som jeg forstår det er der henmuret 2 skifter lecablokke imellem punktfundamenterne!

Men hvis der allerede forefindes trævægge så må der vel osse være et eller andet nedenunder disse???
pt står der stolper på stolpefødder og der imellem er der monteret vandrette regler hvorpå den lodrette beklædning er monteret.

så spørgsmålet er om det er nok bare at henmuret 2 skifter lecablokke imellem punktfundamenterne til stolperne, nu da de ikke skal bære resten af konstruktionen, eller om der Skal graves en 90 cm dyb rende og så støbes en komplet sokkel ?
Næe, ikke af hensyn til funderingen.

Men gulvvarmen!

Hvordan har du tænkt dig at opbygge gulvkonstruktionen. Der vil jo blive et væsentligt varmetab ud igennem de fundablokke!.

Er vægge og lofter i din garage iøvrigt forsvarligt isolert? Bygningsreglementet og evt. varmeværket stiller jo visse isoleringskrav for at der i det hele taget må opvarmes - i en bygning!
Der kommer 2x150 mm flamingo i det støtte gulv med 100 mm flamingo op imod fundablokkene for at forhindre kuldebro. Udover det kommer der 150 mm isolering i vægge med vindpap og samtale på henholdsvis hver sin side. Som. udv bederklædning kommer der ivarplank. På loft kommer der 300 mm isolering samt dampspær.
Samtale = dampspær
Støtte = støbe
i følge min telefon :-)
Hvis garagen skal opvarmes fra 5 til 15 grader kan det vist lige gå an!


http://www.rockwool.dk/r%c3%a5dgivning/vejledning+til+bygningsreglementet/anbefalede+minimumstykkelser+for+isolering
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis