Opbevaring af tagsten

Hej!
Jeg har fået et læs tagsten -  ca. 1400 næsten nye udmærkede betontegl - forærende fra nabohuset, der skal rives ned...skal "bare lige" pille dem af i løbet af de næste par uger.

Jeg planlægger at lægge dem på mit eget hus i løbet af et par år eller 3...men - hvad er den bedste måde at opbevare - og stable - dem på - så de holder sig pænest?

Tænker at sætte dem på et par paller med presenning over - men skal jeg lægge dem vandret - eller lodret som ved nye paller med tagsten...hvis lodret bliver jeg nødt til at bundte dem på én eller anden måde (kan også blive praktisk, når de skal lægges?...nogen, der har et godt forslag til hvordan?
Hvor højt kan de holde til, man stabler dem? De må jo gerne fylde så få m2 som muligt...
Bedste hilsener,
Adam

 Adam

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske er det her du skal starte:

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=betontagsten+levering+opbevaring&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CEEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.monier.dk%2Ffileadmin%2Fbu-files%2Fdk%2Fdownloads%2Fpdf%2FDansk_Leverantoersbruksanvisning_110407_web.pdf&ei=a498UPmyFs_5sgbI6oHoCw&usg=AFQjCNF-_7bq2x_39c4k2-KoI08O3WPbVw

Nu er betontagsten vel ret robuste, men noget ventileret fast overdækning var nok at foretrække såfrem de skal stå opmagasineret i flere år. Presenninger skal vedligeholdes og er tilbøjelige til at danne kondens på undersiden.

Måske noget Onduline plade-overdæknings-tag!



Det er sådan set underordnet hvordan de stables, jeg ville dog stille dem på højkant, da de jo er stærkest på den flade, og de skal som sådan ikke beskyttes mod vejret, det er jo en "vejrbestandigt" materiale sådan nogle tagsten...

Jeg ville bare købe nogle pallerammer, eller selv lave nogle, også stable den på paller, så højt som du nu ønsker, så glider de ingen steder, og er nemmere at flytte rundt med.
Ahaa - "pallerammer" var vist det magiske ord...har da vist godt set sådan nogle...men var aldrig selv kommet i tanker om det. Og ja - på højkant forekommer mig også mest betryggende...

 Adam

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis