Fliseklæb og opretning?

Hej alle

Jeg er i gang med at gøre mit gamle kældergulv (beton) klar til en gang klinker. Flere steder har gulvet tidligere været hugget op af en tidligere ejer for at nedlægge rør m.m. Andre steder er det bare meget slidt. Genetableringen af den tidligere ophuggede beton er ikke videre pæn. Nogle steder er den over niveau, andre under.

Jeg går ud fra, at jeg kan få betonen ned i niveau med en diamantslibekop (virker indtil videre som en ret effektiv lille sag) og op med spartelmasse. Så det skal nok gå.

Men, og det er egentlig spørgsmålet, hvor meget kan man egentlig 'redde' i fliseklæben, hvis man fx lægger 30 gange 30 klinker? Hvis man kan 'snyde' sig ud af de små ujævnheder, er der en del småsteder, jeg kan undlade at angribe.

Ved godt at det bedste ville være at bryde skidtet op og få nyt gulv med varme osv., men der ikke planen her.

Tusind tak på forhånd.
/Nicolas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et par mm kan man godt rette i dem, hvis du bruger en større tandspartel, men det kræver lidt håndlange alligevel.
Jeg ville bare fuldspartle med selvnivellerende spartelmasse, og så have et jævnt undelag ar arbejde videre på, hvor man ikke skal sidde og mingelere med fliserne i klæberen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også