Små brædder søges

Hej

I forbindelse med mit "projekt hjemmelavet øl" er jeg nu kommet så vidt at jeg mangler opbevaring.
I den forbindelse har jeg overvejet at lave mine egne ølkasser - dvs en billig efterligning af de gamle carlsberg og tuborg trækasser.

Mit problem består dog i at jeg ikke kan finde træ med de rigtige mål til en fair pris...

Jeg regner med at målene skal være ca. 75x13 og prisen skal ikke overstige 5 kr/m...

Jeg er primært interesseret i noget ala høvlet forskalling.....

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe dette henne?

mvh Henrik
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg ikke at du kan købe nogle steder!

(Er 75 mm i bredden iøvrigt det rette mål)

Men du kan købe hegnsbrædder, trykimprægnerede, i 16 mm tykkelse. Som så skal flækkes og høvles!

Og dog.
Alt efter hvor mange meter du skal bruge så kan et savværk nok lave dem til dig! (Måske savværker der laver embalage og paller og den slags)


hmmm.... det var ikke lige det svar jeg håbede på, men det jeg forventede...

Jeg har ikke noget fast mål, bare det sådan ca. er som beskrevet :-)

Jeg havde godt selv tænkt tanken med et savværk, men jeg går ud fra at prisen bliver relativ høj... Overvejer istedet at købe noget lidt større stykker træ og så "flække" dem...

Er der nogen der har en ide om hvad et savværk tager per meter for ovenstående mål? Som sagt skal det bare være ringest mulig kvalitet - det får bare ølkasserne til at se federe ud :-)
Udhængsbrædder er nok det der kommer nærmest i dimensionen, men om prisen kan komme under 5 kr pr lbn meter, aner jeg ikke.

Hvor mange kasser skal du have lavet?

mvh jens
uha uha uha.... Jeg regner med at lave mange øl :-) Så 30 kasser er i hvert fald minimum....

Hvordan indsætter man billeder? Jeg har et fint billede af den kasse der står model...
Hvad med en gammel lamelbund fra en seng. På genbrugspladsen kan den vel skaffes for ca. nul kr. pr meter.
Men retfærdigvis er det nok ikke vejen frem, hvis din plan er 30+ kasser.
Skal du ud at købe, så er en meterpris på en femmer nok svær at finde. Se eks her.

Havde du boet i østlandet var den her måske et billigere alternativ.
Er det et krav at øllene skal kunne transporteres og stables i kasser?
Hvad med at bygge en reol lidt a la en vin-reol hvor du kan lægge/stable flaskerne ind?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Kan ikke helt forstå hvorfor det er et problem at finde de pinde. :o)

Der laves massevis af træembalage til alle mulige formål! Småpaller, engangspaller, gaveæsker til vin her ved juletid osv.

Du må ud og finde det savværk eller firma der laver de produkter! .o)
Hva' mæ' dem her!

Selv om de godtnok påstår at de bruger kvalitetstræ! :o)

http://www.jp-jels.dk/index.php
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis