Montering af terrassedør!

Hej Alle!

Jeg har et vindue i en murermestervilla fra 1926, som jeg skal have "savet" ud til en dør med en vinkelsliber - Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal lave bunden af hullet!
Jeg skal have monteret en terrassedør, men er i tvivl om hvor meget fald der skal laves i bunden af hullet, og om der skal fald på, så vandet kan rende væk fra døren? (Ved dørtrinnet) Det passer med at jeg skal "save" helt ned til soklen på huset + Hvor stor en fuge skal der være i bunden? Nogle siger 20 mm, mens andre siger det er nok med 10 mm!
Håber i forstår mine spørgsmål?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I bunden skal der selvfølgelig støbes med fald udad, jeg ville pille så meget murværk ned at det passer med gulvet indvendigt, dvs. normalt ned til soklen.

Fugen skal være ca. 12mm ligesom i siderne og toppen, men virker lidt højere, da fugen jo lægges længere inden så drypnæsen på bundstykket går fri.
Til Koludabyg: Jeg havde tænkt det samme, men det ser ud som om at gulvhøjden bliver lavere end sokkelhøjden - Ville i vælge at skære ekstra ud i soklen, eller blot leve med en ekstra kant op til dørtrinnet?
Hvor meget fald skal der typisk på?
Så ville jeg leve med en smule højde op til døren ja.
Også hvis det er 40 mm vi snakker om?
Så ville jeg stadig leve med den smule højde forskel, det er et stort arbejde at skære ned i soklen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis