Rullerskygger ved maling af autoriseret maler

Jeg har netop fået malet min fraflyttede lejlighed som normalistandsættelse. Det fremstod meget pænt og jeg har aldrig haft noget på væggene. Tilsynsmanden sagde også at det var den pæneste han havde set og at der i hvert fald kun lige skulle males et enkelt lag.

Jeg står så i den situation at de nu har malet to gange og jeg derfor skal betale mere. Jeg fik at vide at grunden til den ekstra omgang maling var, at der efter det ene lag maling var "skygger efter rullerne" på væggene. Det synes jeg lyder meget mærkeligt. Jeg tænker da at en autoriseret maler godt kan male uden skygger efter rullerne, eller er det mig der er helt gal på den?  Hvis væggene er helt hvide og pæne i forvejen og der kun skal males som en "formalitet", bør et lag så ikke kunne klare det hvis det er en god autoriset maler?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor længe siden er det at den er malet sidst?
Skygger efter rullerne. Den var ny.
Der findes ikke noget der hedder en "autoriseret maler"

Det er selvfølgelig ikke dit problem at maleren ikke kan male.

Hvis der er aftalt 1 strygning/behandling og det fremgår af fraflytningsrapporten så er der det du skal betale for.
Ja tilsynsmanden sagde der skulle males en gang men viceværten sagde to efter hun så alle "skyggerne" efter rulleren. Men jeg har tænkt mig at gå videre i sagen for synes det er urimeligt jeg skal betale anden omgang maling når det kun er foretaget som følge af sjusk fra det første lag maling.
I dit tilfælde burde et lag være rigeligt.

At maleren har sjusket første gang er ikke dit problem, og det skal du derfor naturligvis heller ikke betale for. Den må maleren ta på egen regning. Ring evt til firmaet, ofte er de til at snakke med.

At det opstør såkaldte "skygger" er hvis der er brugt et for tyndt lag maling og man kan se overlap fra rullen. Men igen er det ikke dit problem som kunde at vedkommende ikke kan sit håndværk

R. C. Nielsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også