Kælder trappe

Hej
Vi har en svært frostsprængt kældertrappe. Vi bruger den ikke så meget og den ligger lidt skjult. Har fået et tilbud fra murer som lyde på 80000kr for udgravning og genopbygning....

40000kr for mindre reperation...

Har set lidt på de her Fiberbeton plader / Fibercement plader, som bruges i faceder mm. og skulle være extremt vejrbestandige.

Kunne man tænkes at banke alt løst pus/beton osv væk fylde op med hjemmerørt beton og så lægge en fiberplader øverst ? Jeg er  ikke meget handyman, men vil gerne prøve...

Kan det mon holde til lidt dansk vinter?

Det gøt ikke noget hvis jeg skal gentage det hele hver 10. år

tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Find en anden murer!

Alt efter hvor mange trin der er så lyder 40.000 kr helt sindsygt for at banke pudset væk, støbe lidt trin og pudse det hele igen!
Det er noget med 80 timer eller godt to uger!

I stedet for fiber-beton-plade-metoden så kan I vel li'sågodt blot ligge alm. vejrbestandige klinker på!

Gad vist om de fiberbeton plader er særligt slidstærke og måske bliver glatte - når det regner!
Er selv ved at renovere min fortrappe .

Har pt. Brugt 5poser cement og en halv trailer fuld sand og lidt vand. Til platformen og trin,.

Mangler at lave rækværk af fundablokke, og derefter skal den pudses op og klinker på. Regner med færdig trap står mig i

Cement: 15 poser x 50kr

Sand 50kr

Klinker: 1000kr ca.

Fundablokke: 500kr.

Lidt rivnet: 100kr?

Der er 6 trin på min og platformen er 150x200cm

Nu er min så en fortrappe men fremgangs måden burde være stortset det samme.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis