Rådent fodstykke på yderdøren ???

Har du set, så lav det selv på 4-5 timer + spartel og maling !

Se her hvordan: http://kelds.weebly.com/bryggers--o...lashr.html

Mvh
KSor, Århus V
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad kostede en ny dør istedet?

 

Den kalkule er slet ikke aktuel for "Gør det selv"-folk, men for en 'efterlønner' er det umuligt at gå ud og tjene 8-1.000 kr i timen - og det er. hvad en nye dør ville koste indsat.

Og i disse miljøtider, hvorfor så skifte en hel dør, når blot en lille del af den er defekt ?

Har du en skattefri timeløn højre end det du sparer her - så skal skal du selvfølgelig arbejde.

I 'gamle dage' da "materialerne var dyrere end lønnen" gjorde man den slags - og som sagt, ved efterlønner er lønnen lig NUL - derfor !
;-))

Mvh
KSor, Århus V
Tak for tilrettevisningen. Nu er jeg selv efterlønner og bygger/har ombygget meget på vort hus, så selv gør-det-selv er. Al ære og respekt for din indsats, men jeg havde nok sat en ny dør i.

 

Jamen, sådan er vi bare så forskellige - og heldigvis da.

Mvh
KSor, Århus V
lidt feedback fra en spjæld tømrer der laver en del af den slags.

spar bare på skruerne næste gang. Det er slet ikke nødvendigt med så mange. Derimod er valget af lim vigtigt og at det bliver presset jævnt mens det tørrer. Ulempen ved den måde du har lavet din rep på er at der nu kan stå vand mellem lammelerne. Det finder du ikke ud af på den korte bane men over en årrække på måske 10 år kan du risikere at limningen begynder at slå ud og give slip. har lige renoveret en hel ejendom med gamle kpk vinduer hvor de var limet på samme måde. Problemet er at vandet ikke kan løbe væk men kommer til at stå i samlingerne
vælg en anden slags materiale fremfor støbeplade næste gang. Find noget kerne træ. Hvis det skal være rigtig stabilt og godt bruger jeg ofte selv egetræ.
Det er sjældent at folk vil betale for den slags rep af gamle standard døre alene fordi - som uldal nævner - det vel koster det samme og få sat en hel ny dør i. Men fint når man selv kan og vil.
Ja. jeg viste godt det med at støbeplade ikke er det bedste og at det slet ikke arbejder på samme måde som det resterende ... med det var det, jeg havde.

Jeg tror dog ikke, der kam komme vand ind imellem den nye plade og det gamle materiale - dels er det limet med vandfast lim og dækket i alle revner og sprækker, dels er det efter hærdningen "efterfyldt" med grundingstræbeskyttelse - og som jeg skriver har det taget 0,2-0,3 liter UDEN at der er løbet noget ud igen !

Men som du rigtigt skriver, så kan kun tiden vise, hvor godt det er lavet.

Men generelt synes jeg folk i dag skifter vinduer, som var det underbukser - ofte er kvaliteten af det træ, der smides væk, betydelig bedre end det, der er anvendt i de nye vinduer. Jeg fik engang en gadedør, som var skiftet - den havde nogle vældig fine lange stykker træ i sig - det duftede af harpiks, da jeg savede i dem, så det var en fornøjelse - det er YDERST sjældent man oplever det i det træ, man køber nu om dage.

Og når man kan og gerne vil som efterlønner, så er det INTET argument for ikke at gøre det  !

Det der ponken fra kone/kæreste det kender jeg også godt - der er nu mere for overhovedet at komme igang med arbejdet

Mvh
KSor, Århus V
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også