Fugelinier i badeværelse

Køre Lav-det-selv

Jeg købte for ca. 1½ år siden en lejlighed, som jeg fik en håndværker og hans sjak til at sætte i stand, da jeg ikke selv har nogen som helst forstand på håndværk.

I badeværelset er fugelinierne (hedder det ikke det?) nu begyndt at skifte farve mange steder, og det er ikke længere helt så pænt som det var i starten. Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre for at bringe det tilbage til den pænt originale farve? (I starten var fugemassen lysegrå, men er den forskellige nuancer af mørkegrå.

Jeg overvejede at lægge en tyndt lag ny fugemasse oven på, men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, eller jeg risikere at gøre mere skade end gavn. Råd, løsninger eller erfaringer modtages gerne
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
man kalder dem bare fuger - inden du begynder at hælde for mange kemikalier på dit badeværelses gulv, så vær sikker på at dine fliser er modstandsdygtige over for f.eks syre (syrefast) marmor og terreso er f.eks ikke syrefast, og tåler derved ikke at man hælder den slags kemikalier på, jeg har brugt noget af det der cilut bang mug og skimmel på mine badeværelses fuger (det indeholder klor så vær opmærksom på at det bleger) sprøjter der på og lader det sidde i 10 - 15 minutter, derefter skure jeg med en køkken svamp på fugerne og skylder efter med rindende vand, efter jeg så har været i bad en uges tid begynder de at se "normale" ud igen hos mig, lige når man er færdig med kemikaliet og det er tørret op ser det dog frygteligt ud - jeg har også prøvet tidligere at blande lidt eddikesyre op med noget universal rengøring og skruppet i fugerne til min fingre var ved at falde af, det blev også pænt for en stund, men det kommer jo desværre igen efter en rum tid
Jeg har selv i hele mit gang areal hvor man bla også stiller støvler om vinteren købt noget fuge imprenering, og det virker. Fugerne tager ikke vandet og skifter dermed ikke farve.

Da en kammerat havde lavet nyt badeværelse, smurte hn hele brusekabinen ind i det, og når man hælder vand på preller det af. Han har nu haft det i 1,5år, og det er stadig som nut uden farveforskel.

Jeg har brugt dette mærke, og kan se de både har rens osv.

Mine egne erfaring er det virker. http://www.stonetreatment.dk/pdf/Brochurer/aquamix.pdf

Jeg købte hos mosaikhjørnet, men tror bauhaus og lign også har det.

/rene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis