Support for Tapatalk?

Er det muligt at LDS i fremtiden supporterer Tapatalk, så man lettere kan følge med i forumet fra sin iPhone/iPad?

Skulle vist blot være noget man "enabler" i forumsystemet (phpBB)

/Zeabee
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, på phpbb forummet er det faktisk utroligt nemt, tager under 5 minutter at uploade filerne, og smide en enkelt kodelinie i filerne.

Men dette er ikke phpBB forummet, så ved ikke hvor nemt det er, derudover er dette forum på et leaset forum efter hvad jeg har forstået, også skal udviklerne sikkert implementere det i forummet for en, med mindre de selv har lov til dette.
Wow, det ser rigtig godt ud. Ville virkelig ønske at vi kunne bruge det, men som Koluda skriver, så bruger vi ikke phpBB eller nogen af de andre, som er understøttet af Tapatalk. Desværre.

Vi bruger ActiveForums, som er et modul til CMS-platformen Dotnetnuke. For 1½ år siden blev firmaet bag ActiveForums købt af Dotnetnuke Inc.. Det var/er i sig selv en rigtig spændende nyhed, da Dotnetnuke er en open-source platform med et relativt stort firma bag. Det betyder at forummet bliver open source og en fast del af "kernen" i platformen. Fordelen er (i teorien) at mange flere vil begynde at bruge forummet og flere vil kunne bidrage til udviklingen.

MEN, men men, det er desværre rent teori. For siden opkøbet er der INTET sket mht. videreudvikling af forummet. Jeg ved, at de arbejder meget på det og deres beta-versioner ser fornuftige ud. Men at det har taget 1½ år indtil nu, synes jeg er helt vildt.

Tanken om at skifte til f.eks. phpBB (som vi tidligere har brugt) er fristende...men i praksis er det en kæmpe(!) opgave. Og Dotnetnuke er overordnet set en rigtig god platform, med rigtig mange fordele og mange muligheder.

Så vi giver dem lige en chance mere. De siger, at den nye version af forummet er lige om hjørnet....hvilke nyheder vi kan forvente, har de ikke meldt ud. Tror de er blevet overrasket over, hvor stort et arbejde det et, at købe et firma og "bare lige" omkode deres software og integrere det i platformen.

Mvh. AllanE
Ja, den nye version har godt nok været længe under vej, når man tænker på udviklingen på andre forums, som bla. phpBB og Vbulletin, men alle har deres fordele og ulemper, at Activefroums skulle blive opensouce er jo en rigtig god nyhed, og vil sikkert betyde en hel del for udviklingen af forrummet fremover, samt at endnu flere ville benytte sig at dette forum også.

Har selv været glad for phpBB forummet, så jeg har brugt på eget forum i 7 år efterhånden, men er også godt tilfreds med platformen her på forummet, selvom jeg syntes at editoren der bruges pt. er nogen forældet, manglende mulighed for delvis quote, billeder via URL´s osv.. så håber jeg er standard på den kommende "upgradering" af forummet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis