nye gulve i myresjø hus 1967

Ville lige høre om et godt råd eller to.
Vi er ved at købe en myresjø villa fra 1967 men gulvet er helt håbløst! det buer, gynger og flækker!
det er lagt på løst leca kugler.....
gulvet er lagt således ifølge bygnings papirne
fra bund.
Grus 20 cm
Klaplag (råbeton) 8 cm
leca-klinker (løse) 10cm
bølgepap 1 lag
plastfolie 1 lag
scadania-parket 20mm
Mit spørgsmål!
Er det nok bare at fjerne det gammel gulv + leca og så ligge rockwools såkaldte gulvplader + nyt gulv ovenpå eller skal man igang med strøer og det hele!
Eller skal den ha den helt store tur hvor råbeton og grus fjernes for optimal isolering
Hvad siger loven egenligt.   
Mvh Allan Christensen
Skovlunde
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Allan.

Jeg følger denne tråd med interesse, da vi har købt et Myresjø-hus med samme gulv. Her ligger gulvet dog fint, at det har tilmed været dækket af tæpper helt fra begyndelsen, så vi vil meget gerne bevare det. Der er dog en tilbygning, som har et andet gulv, og vi vil gernve have det ensartet. Derfor, hvis i alligvel vil lægge nyt gulv, er jeg meget interesseret at købe (noget af) det gamle, forudsat at der selvfølgelig er et tilstrækkeligt areal, som er Ok. Hvis du er interesseret i at sælge, må du meget gerne kontakte mig. Mvh. Martin Bjerre - [email protected]

Martin
Jeg er ikke i tvivl om at jeg ville gå hele vejen, op med hele gulvet, så det kan isoleres op til nye krav, støbe nyt gulv med gulvvarme også lægge et nye svømmende gulv, eller klinker hvis man er mere til det.

Hvis du piller gulvet op, så skal du nok i gang med strøer ja, da klaplaget sikkert ikke er så lige at du bare kan udlægge hård isolering, og herefter gulv direkte på isoleringen, også er 100mm isolering med terræn selvfølgelig en no go ved en renovering af gulvene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis