Hey..
Tillader mig lige at blande mig..
For at se om det er en af de tre ting du nævner ovenfor, gør du følgende.
"Under"dine tryk sidder der i underlaget en NO (grøn), og en NC (rød) kontakt. NO betyder normally open, og vil sige at den "lukker"strømmen igennem når du trykker på den. NC betyder normally closed, og virker modsat altså at den "lukker strøm igennem når du ikke trykker på den, og bryder når du gør.
For at teste dem:
Tag ledningerne ud af NO og NC kontakterne (for at være HELT sikker på du kun måler på dem, og ikke "igennem" styringen)
NO (de grønne), sæt dit måleapperat til at måle gennemgang, og sæt proberne på "3 og 4". Når du ikke trykker på knappen, skal den ikke bippe, men derimod når du trykker på knappen og stadig måler på "3 og 4" skal den bippe og vise ca 0-2 ohm i displayet.
NC (de røde) disse virker som sagt omvendt. Sæt dine prober på "1 og 2" uden at trykke. Nu skulle den også gerne bippe og vise 0-2 ohm i displayet. Derimod når du måler på "1 og 2" og samtidig trykker skal den ikke vise noget i displayet.
Disse kontakter testes både i underlaget for start/stop, og i underlaget for nødstop.
For at se om kontaktoren virker sætter du fase (den brune, hvide eller sorte ledning) fra tilgangen på A1, og nul (den blå ledning) fra tilgangen på A2. Hvis kontaktoren "trækker" virker spolen, hvis den ikke gør er den defekt.
Venlig hilsen
El-manden