Fremgangsmåde for ulovlig træfældning på vores grund?

Halløjsa

Er der nogen der har erfaring med at andre har fældet træer på nabogrunden? Vi har fået fældet en del træer på en allé, og har nu haft talt med det firma, der har gjort det. De mener ikke rigtig der er noget at komme efter, men kan finde flere eksempler på større erstatninger for gamle træer.

Hvad er fremgangsmåden for sådanne tilfælde, er det politianmeldelse eller bare direkte sagsanmeldelse. Hvad med vurdering af de fældede træer (planteskoler osv osv)
Ved ikke lige hvordan vi skal gribe det an, men de har fældet vores træer og det er ikke ok synes vi...
Halløjsa Er der nogen der har erfaring med at... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for opdateringen. Vi glæder os til at se det endelige resultat.
Jeg glæder mig til at høre resultatet.

Man kan jo sige at erstatningssummen må være det samme som det koster at plante nye træer i samme størrelse som dem der er fældet.

Det kan godt lade sig gøre at plante træer på 6-7 meters højde, det koster bare kassen, og det må vedkommende jo så bare betale....


Faktisk var udgangspunktet at vi skulle stilles som om fældningen aldrig havde fundet sted. Men skønsmanden vurderede at det var ude af proportioner at genoprette det fuldstændigt som det var, og da beløbet ville nærme sig omkring de 350 tusind kroner, vurderede vi i samarbejde med advokat og forsikringsselskab, som jo skal dække retshjælpen, at der er større sandsynlighed for at opnå kravet på de 195.000 kr. Så for ikke at risikere at smide det hele på gulvet, holdt vi den der.

Vi afventer nu at sagen bliver berammet og advokaten er ved at lægge sidste hånd på forberedelserne, så vi glæder os til vi får en dato.
Det er selvfølgelig fornuftig nok ikke at smide det hele på gulvet. Men utroligt at man ikke bare kan sige "det skal være ligesom før. Vi har ikke gjort noget forkert. Du må betale det det koster"....
Men så har du selvfølgelig mulighed for at vælge en anden træsort og få dem snorlige og alt muligt....
Man kan også kigge på, hvor meget ejendommen er faldet i værdi ved at de træer er fældet.
Jeg kunne forestille mig, at det er et betydeligt beløb.
Det vil være et godt argument til at underbygge sit erstatningskrav.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Det har vi også været inde over, men igen vurderede vi sammen med advokaten at hvis vi krævede for meget, så ville det måske gå hen og blive en ulempe når sagen skal for retten, hvorved vi måske vil virke for grådige og dermed risikere at tabe sagen, hvis der nu sidder en dommer der synes vi går i for små sko.... Desuden er der træer bagved dem der er fældet, så det er ikke helt åben som eksempelvis på en alle kun med enkelte træer. Her er der skov på hver side.
Jeg er helt enig i, at I ikke skal sætte beløbet så højt, at det kommer til at virke grådigt.
Tanken var, at hvis der er et betydeligt værditab på ejendommen som følge af fældningen, så kan det underbygge, at jeres krav er meget rimeligt. Hvis f.eks. en ejendomsmægler/valuar mener at ejendommen er blevet 350.000 mindre værd, så bestyrker det jo rimeligeden i jeres krav.

Held og lykke med sagen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis