Låsning af gamle tråde

Kunne det være en god ide, at låse tråde, der ikke har været skrevet i, de seneste 6 måneder.
Evt kunne trådstarteren, have mulighed for at skrive, også efter den er låst. Nogle gange kan en løsning jo trække ud.(evt. så tråden køre videre i de næste 6 mdr.)

Faldt lige over den her tråd, som efter næsten 6 års dvale, blev oplivet igen.
Som her er mange af de ældre tråde, der bliver skrevet i kun for at reklamere.
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/46719


 

mvh jens

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu du er igang.. så er det vel strådstarteren der skal kunne lukke den..

Og så kunne det være godt at ting der er solgt - købt - bortgivet kunne blive slettet - eller i det mindste markeret i enme/titel så ikke man sidder og åbner og læser lange tråde der ender med "solgt"

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Med hensyn til at låse en gammel tråd mener jeg det vil være forkert. Tanken bag LDS var jo netop, at man kunne finde viden i gamle indlæg, og kan man så senere supplere dem med mere viden er det godt. 
  
Havde vi mandskab til det, er vi helt enige i, at reklameindlæg burde ryge ud straks. Indlægget Jens henviser til, har jeg slettet nu. Ligeledes burde gamle indlæg gennemses for info af blivende værdi og mærkes, så det var her man søgte viden, mens de øvrige indlæg blev slettet eller låst efter en periode. Men, men - med >300.000 indlæg vil det kræve en enorm arbejdsindsats. Men vi har talt om en form for mærkning fra brugernes side efter hvor gode indlæg er, og de er en mulighed for at få sorteret indlæggene.

Køb/Salg/bytte skal vi se at få ryddet op i. Desværre kan den der lægger indlægget ind ikke også slette tråden, da man ikke i vores system kan give sådanne rettigheder til en bruger uden at vedkommende så også kan slette andre indlæg.


Mvh. JørgenE

Det er helt i orden

Det er jo de gamle tråde, der genåbnes bare for at reklamere der springer mest i øjnene.
At så nogle af os brugere, bare skriver, i gamle tråde, fordi vi keder os, kan vi jo nok leve med.

mvh jens


 

 

 

hvad med at indføre udvalgte moderatorere på hvert forum?
Så kan de enten selv slette/markere som upassende/gammelt ubrugeligt indlæg eller sende det til admin der så sletter det.

Go' Jul
Annonce
tiltider.

er det sjovt at læse de gamle tråde.
som kan være værdigfulle.!


men de reklame præge tråde. de skal bare væk.
med mindre at de indeholder viktige oplysninger.
som gøre nytte af dem.!

og ikke mindst det. det hedder "ligende tråde"
er en god funktion der er god nytte af dem.
hvis man skal læse et andet tråd i den samme kategorig.!

Hej Kim

Jo, moderatorer ville kunne hjælpe, problemet er bare at finde nogen, for hvis du ser forskellen på beskeder til os fra brugere om reklamer er emnet svært. Nogle er irriteret, hvis en alm. bruger nævner et produkt der har virket, og nogle synes at nogle sobre og relevante oplysninger til et brugerspørgsmål fra et firma bør dømmes ude, mens andre synes de er oplysende.

Men tryk på knappen (Alert) ved et reklameindlæg (det sidder over ethvert indlæg), vælg reklame som tekst og som er en af valgmulighederne i rullemenuen der fremkommer, så gennemgår vi indlægget. Alle bliver gennemgået af os, og dem vi finder overskrider vore regler bliver slettet. Men har de øvrige brugere givet dem tørt på, kan vi godt vælge at lade det blive til skræk og advarsel.

En gang i mellem er der kommet flere efterfølgende svar på trådens emne, hvor der i samme indlæg skrives om reklamen og gives et godt råd, og her har vi så problemet. For sletter vi reklamen virker de efterfølgende indlæg usammenhængende. I det tilfælde kan vi godt finde på at slette slette telefonnr. adresse osv. i reklameindlægget og lade det blive.

Så jo, det er et svært emne. Men rene reklamer skal ud, ingen tvivl om det. 


Mvh. JørgenE
På en eller anden måde virker det jo åbenbart, idet det er ret sjældent at vi belemres med de deciderede bøvede reklamer.

Det er helt sikkert en vanskelig balancegang, men som jeg før har givet udtryk for, finder jeg det helt perfekt, når en seriøs udbyder af varer og tjenesteydelser nævner sit firmanavn i underskriften og så i øvrigt øser af sin viden og erfaring.
En seriøs proff.'s råd er jo bestemt ikke at foragte.

Som regel er det ikke helt umuligt at skelne, hvornår nogen videregiver gode erfaringer med et eller andet produkt, eller når det blot er en bøvet reklame. Især hvis det er bidragydere med flere end blot et enkelt indlæg, er det vel i reglen en ærlig anbefaling eller videregivelse af en god erfaring.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det er en svær balancegang, men vi har jo et fantastisk fint, og sobert fora, så det er jo kun små knaster, som ikke ødelægger helheden.
Også en stor tak til vore dygtige moderatore, som gør et enestående arbejde


    www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/167186

Sidste indlæg her fra Høgeren, er det reklame, eller brugbar oplysning?

Måske burde hverken brugernavn, eller fodnote, indeholde link, til brugerens firma???

mvh jens


 

Ja, jeg lurede også lidt på det indlæg. Jeg blev egentlig ikke meget klogere på problemet og håber da at sagen for længst er klaret.

Jeg blev da også lidt beklemt, da jeg så Høkeren, også i en halvgammel tråd, "reklamerede" for sin speedheater.
Måske nytårsdag, skal bruges til at sætte lidt fut i geschäften? 

Det er vel det der balancerer på kanten, men da samme høker jo også leverer noget mere brugbart ind imellem, går det vel.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis