Ruko 6 stift / Ruko garant

Planlægger at skifte cylindrene på vores låse, men er kommet i tvivl om hvad vi skal vælge:

Er det ok at montere Rukos 6 stifts forsikringsgodkendte cylindre eller skal det være Rukos garant serie, som jo er meget dyrere ??


Venligst

Matt

Planlægger at skifte cylindrene på vores låse, men... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige en lille opdatering til denne sag som jeg finder ganske interessant. Efter at have lært nyt om at der ikke er synlige tegn på 5-/6-stifts låse efter opbrud med bankenøgle/låsepistol har jeg kontaktet IF som jeg er forsikret hos for at høre hvorledes de forholder sig til dette. De fastholder hårdnakket at man kan se tegn på opbrud med bankenøgle/låsepistol og vil ikke svare direkte på at jeg har hørt fra en låsesmed (som jeg antager robert8900_5 er), at der ikke er tegn.

Jeg har derfor spurgt dem hvorledes de forholder sig hvis jeg får indbrud og man ikke kan finde tegn på dette, heller ikke i låsene. Sjovt nok tager det lidt tid for dem at svare men jeg kender jo næsten godt svaret på forhånd... Det er en interessant diskussion og jeg undrer mig meget hvis mange folk tidligere har fået afvist sådanne forsikringssager pga manglende tegn på opbrud - så er det jo en ny sag som med biler med startspærre som forsikringsselskaberne fortsat hårdnakket påstår ikke kan stjæles. Jeg synes det kunne være en interessant sag for TV, ligesom da Kontant kørte en sag på biler med startspærre. Og ikke mindst - hvor fanden kommer den opfattelse som alle har om dette (at det kan ses når man skiller låsen ad) fra hvis det ikke kan ses på 5-stifts låse som har eksisteret i over 40 år?!!?

Ikke desto mindre - hvis det viser sig at jeg kan få indbrud med låsepistol (jeg ved selv hvor nemt det er!) uden forsikringsdækning kan det ikke gå hurtigt nok med at udskifte låsene - vi har haft 3 indbrud indenfor 3 m fra vores hus i de sidste 2 uger!!


er ikke håndværker og har til min kones store fortrydelse nogle gange urealistiske forventninger til hvor hurtigt ting kan laves :)

Prøv at læse her lidt om emnet http://ing.dk/artikel/68535-bankenoeglers-usynlige-spor
artiklen drejer sig kun om bankenøgler, Jeg mener stadig at der ikke er tegn på at låsen har været åbnet med låsepistolen.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Tak for alle svarene.
Efter at have undersøgt emnet, har jeg besluttet mig for Ruko Garant Plus

Venligst

Matt

Skrevet af zakdk på 11 mar 2011 22:29
Tak for alle svarene.
Efter at have undersøgt emnet, har jeg besluttet mig for Ruko Garant Plus

Jeg har netop i dag udskiftet mine til denne :

http://lavpris-laase.dk/laase-27/cylindre-49/ruko-cylindre-120/ruko-d12-serie-1200-cylindre-210/sampak-d12-med-hoveddoercylindre-postkassecylinder-og-haengelaas-4224.html

som jeg fik anbefalet af en låsesmed som sidste nye skrig. Og lige så sikker som Garant plus - men noget billigere.

Man kan så godt lave en kopi af nøglen uden det kort, der skal bruges v. Garant plus.

De blev skiftet fordi jeg blev en smule rystet over at se i fjernsynet hvor nemt en bankenøgle kunne åbne mine gamle låse.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

................vi har bare skiftet til garant plus som koster lidt mere men håber at vi også er sikret

Venligst

Matt

Alle snakker Ruko.

Jeg har altid godt kunnet lide Kaba-systemet, hvor cylinderen har stifter på begge sider, og nøglen tilsvarende fordybninger.

f.eks.

http://lavpris-laase.dk/laase-27/cylindre-49/kaba-expert-cylindre-121/2048cf-kaba-expert-oval-dobbeltcylinderrokoko-782.html

den kan åbnes med banke nøgle.!

men det er bedre men "dobbeltkodet" nøgle.
med ophavsret. hvis sikkerhed er i højsædet.!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis