PARTY TØMMERFLÅDE

Hej Hej,

Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha læst de tidligere forums, men tænkte lige jeg ville starte en ny.

Tømmerflåden skal bruges til sommer vi alle vennerne kan chille ud på vandet. Lig med nogle øl og grille lidt derude og så bade.
Jeg vil først og fremmest høre om nogle regler. Må tømmerflåden godt ligge ned ved vandet? Altså uden en form for tilladelser? Må der komme en mindre motor på? Og kan der komme sådan en på?

Tømmerflåden skal ca være 4x5 meter. Og der skal muligvis være en bænk, grill og andre små ting. Den skal også kunne bære +10 personer. 
Hvor mange liters tønder skal jeg bruge? For at den kan ligge MEGET stabilt og tæt på vand?

Jeg vil lave nogle tegninger når jeg er klar til det.

Regnede meget med et svar fra Dr_Lynn!

 

Hej Hej, Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha... Vis hele indlægget
187 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeps...prisen er hamper ;-)

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Du kan købe den her på DBA:

http://www.dba.dk/sofabaad-ren-hygge/id-71657789/

:-)

Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
@ ktm... jeg er da helt sikker på at, hvis man skærer taget af en MKP Grande... så har man en god bund til en sumpbåd
Så skal man bare have fat i en flymotor med propel, et vindror og en lænestol.... så går det over bølgen blå

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal bygge den. Jeg kan skaffe paller og tønder! Er der ikke nogen der har en tegning eller lign?
Jeg vil bygge en der er MEGET stabil i vandet, hvordan gør jeg det?

 

Annonce
Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal bygge den. Jeg kan skaffe paller og tønder! Er der ikke nogen der har en tegning eller lign?
Jeg vil bygge en der er MEGET stabil i vandet, hvordan gør jeg det?

 

Jamen Niklas du mangler åbenbart det der hedder at visualisere, du har de filmstumper fra you tube, der kan du da tydeligt se hvordan de bygger flåden helt fra bunden i træ. Ved at klikke på pause kan du danne dig et bedre indtryk af de forskellige processer i fremstillingen af flåden.
Jamen, jeg vil jo også have en stabil flåde!

 

Du får den nok ikke mere stabil end den der er på you tube. Og ellers skal du igang med at bygge en der er som katamaran flåden, det er jo bare to lige lange "kasser" med et bjælkelag til at forbinde "kasserne" med
det lyder temmelig spændende! 20m2 badeflåde. du får vist den fedeste nightclub til sommer

med hensyn til opdrift kan du læse i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/9/aft/157096/afv/topic
meeeeen det er ret nemmere og mere pålideligt med tønder.

1l luft løfter et kilo, men så skal du bare huske at regne flådens egen vægt med, inklusive at hvis den kan bære f.eks. 200 kilo, og du sætter 200 kilo på, så kommer den til at ligge under vandoverfladen.

held og lykke med projektet! det lyder virkelig spændnde!
Der er yderligere 117 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også