Hundegård/indhegning til min hund

Hej,

Jeg skal på camping i næste månede og har en mindre hund jeg skal have med.

Jeg vil selvfølgelig gerne have at han også nyde det så meget som jeg og kan gå lidt frit rundt.

Han er en bette hund og skal ikke bruge så meget plads, er der nogen der har nogle råd om hvordan jeg bygger et hegn til ham

Jeg er rimelig lærenem og kaster mig gerne ud i at prøve noget der kræver lidt værktøj, det eneste krav jeg har er at det ikke skal fylde eller veje alt for meget, er trods alt stadivæk en pige

Og nej gider ikke betale 500kr for de her små smarte hundegårde hvor min hund, til trods for han er lille, kun kan løbe rundt og jagte sin hale

//Cruz & Miko "vuf vuf"
Hej, Jeg skal på camping i næste månede og har en... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger selv det i kalder løbesnoren, jeg har siberian huskies som jeg også har kørt løb med, der hedder det som fagsprog internationalt et stake-out og virker fortrinligt

 Man skal ikke benytte projektiler af geologisk oprindelse såfremt man selv bebor transparente domiciler!

Jeg læser ivrigt med.
Vi har en lille toy på 1.8 kg. uhadada.
Vi har prøvet det med snoren, men vi endt meget hurtigt i et spindelvæv af snor, og en lille Frida der ikke forstod noget.
Hun er meget vims og er virkelig overalt.
Vi har netop købt egen vogn og skal være fastliggere i år, så jeg tror en mindre gård ville være godt.

Vi tænker også på onkel Harald med grønne stænger med grønt tråd om. Det er rimelig diskret.

God tråd.
Tjah det kan godt være det er en god tråd, men sidst der blev skrevet i den, var i August 2010.
Jeg forstår ikke hvordan din hund kan lave "fuglereder" hvis du laver en "sporvogns line" Altså en lang line imellem to lange pløkker, på den line har du så en meget kort line, d.v.s. max. 1,5 m. Så kan kræet løbe imellem pløkkerne og ud til hver side, det skal naturligvis anbringes så dyret ikke kan vikle sig ind i noget.
Min egen har lært at følge linen tilbage når hun har været inde i en busk.
Hvor jeg bor, bruger vi usynligt hegn til vore hunde. Usynligt hegn er lovlig i mange andre lande end Danmark. Du lægger blot en ledning rundt om din plads/grund og giver din hund et halsbånd på, og så ved du har du har den.

Mange tror det er dyrplageri osv., men det er det selvfølgelig ikke. Halsbåndet giver en advarselslyd når hunden nærmer sig grænsen og så går den ikke længere. En hund har meget let ved at lære, hvor grænserne går. Selvfølgelig skal du træne din hund, så den hvad det går ud på.

Det gode ved dette system er, at du ikke indhegner dig selv og du kan tage dit hegn med omkring.

Jamen hvor får du dog fra, den slags halsbånd er forbudt ved lov, når de bruges til hunde. Og helt ærligt syntes jeg at det skulle spændes godt og grundigt omkring dine klunker, så kan du lade fruen svippe rundt med ledningen.
Sidst denne tråd var igang var d. 2/4-2011 så jeg tror ikke den er særlig aktuel længere
Annonce

Skrevet af svalbard på 13 mar 2013 11:30
Hvor jeg bor, bruger vi usynligt hegn til vore hunde. Usynligt hegn er lovlig i mange andre lande end Danmark. Du lægger blot en ledning rundt om din plads/grund og giver din hund et halsbånd på, og så ved du har du har den.

Mange tror det er dyrplageri osv., men det er det selvfølgelig ikke. Halsbåndet giver en advarselslyd når hunden nærmer sig grænsen og så går den ikke længere. En hund har meget let ved at lære, hvor grænserne går. Selvfølgelig skal du træne din hund, så den hvad det går ud på.

Det gode ved dette system er, at du ikke indhegner dig selv og du kan tage dit hegn med omkring.




Så er det satme heldigt at du ikke skriver hvor du bor, det skulle være mig en sand fornøjelse og hjælpe håndværkeren med og spænde det halsbånd godt fast.
svalbard.

få hunden så et stød hvis den overtræde grænsen
og ignorere lyden.!
Skrevet af hans2.hansen på 07 jul 2013 08:41
svalbard.

få hunden så et stød hvis den overtræde grænsen
og ignorere lyden.!

Pas du hellere på vi ikke kommer og spænder det om dine klunker Hans 2tal
Skrevet af hans2.hansen på 07 jul 2013 08:41
svalbard.

få hunden så et stød hvis den overtræde grænsen
og ignorere lyden.!

Ja så får den stød.   

Det billige grønne ståltrådshegn fra Jem og Fix er en nem løsning. Det bruger jeg altid, når vi skal i sommerhus. Virker fint og kan sættes op på få minutter. Så snart de kommer ud af deres transportbur i bilen, har de frihed i indhegningen 


Transportbure til hunde: http://www.hundetips.eu/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis