Gulerods opbevarings råd søges.

Vi har her i huset et stort problem med gulerødder, og vi har snart sagt prøvet alle opbevaringsmuligheder uden succes. Problemet er, vi kun kan havde gulerødder liggende 2-3 dage, så bliver de dårlige!

Vi har prøvet en masse forskellige ting uden succes. ligger de i en pose på køkkenbordet, kommer der i løbet af et par dage mug og råd på dem. Har prøvet at ligge en serviet i posen til at tage fugten,- virkede ikke. Taget dem ud af posen og haft dem liggende frit i en kurv, men så bliver de tørre og slatne i løbet af et døgns eller to. Haft dem i køleskab i pose både med serviet og uden, der rådner de også! Ompakket dem i anden pose i køleskabet, hjælper heller ikke. Haft dem liggende i grøntsags skuffe frit i køleskab, der bliver de også dårlige. Vi har prøvet med både økologiske og ikke økologiske.
Det er ved at være træls at købe et kilo gulerødder og når man så to dage senere skal bruge dem, er de lige til skraldespanden!

Sidder der ikke en husmor med et godt råd??

Mvh

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu vil jeg jo ikke lige kalde mig selv husmor
Men en spand med fugtigt sand og gulerødderne ned i den.
Stil dem på terrassen (overdækket) eller koldt.....men frostfrit!!

Så fisker du gulerødderne op når du skal bruge dem....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

hej stil dem i køleskabet i en spand m vand skift vandet med jævne mellemrum, så holder de længre, du kan skam også bruge den med sandet det brugte man førhen til opbevaring feks. i en jordkælder. der kan dog både gå mus og rotter i.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Super Lyder som nogen gode råd. tror jeg vil prøve begge to og se hvad der virker bedst

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
hold da op.. vores gulerødder ligger sq op til 8-10 dage uden der sker det fjerneste med dem i køleskabet...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

nu er da jo også forskel på hvor koldt køleskabet er. mit er mellem 2-3 grader. men nu er jeg også miljøskadet da jeg er kok

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Annonce
En lidt gammel tråd. meeen vil lige komme med et godt råd der virker. klip toppene af og opbevar dem i køleskabet så holder de.
tja pigerne skræller dem kommer dem i vand
så holder de sig mindst en uge

Tja - vi putter også blot gulerødderne i køleskabet (grøntsagsskuffen) og så er de spist inden de bliver trælse (altså dem vi tager med ind.) - resten får vildtet
(vi bruger så også "sandspanden" - til madgulerødder - indtil vi får lavet en jordkælder)  - Jordkælderen er drømmen p.t. -  det vil vi skrive om, hvis vi kommer så langt...

Vi køber en masse gulerødder til at fodre vildt med (håber der kommer vildt i fryseren på et tidspunkt..) - der køber vi 5x15-20 kg for 100,- (det er de samme rødder, som til menneskeføde - dem, som man køber som snack-gulerødder - blot lidt skæve/frasorterede - )
når vi henter, så gnasker vi gulerødder hele vejen hjem.. og vi laver mange "spare-retter" med gulerødder vinteren over... lidt "hårdtstegte gulerødder" kan være superbund, for en grøntsagssuppe... og med en enkelt "suppesten" - tjaa.. så er der gudesuppe til mange, for næsten ingen penge ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis vi kan se vi ikke får brugt alle rødderne, river vi dem og putter dem i fryseren, til lasagne, gryderetter og lignende...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis