Vaskemaskine i badeværelset

Hej.

Jeg er lige flyttet ind i en lejelejlighed hvor alt har været forkert og vi har kæmpet for at få ting på plads.

Mit spørgsmål handler om vaskemaskinen på badeværelset.

Badeværelset er sådan at når man går i bad kommer der vand over hele gulvet (for det eneste afløb der er er under vasken). Vaskemaskinen står på gulvet, og da jeg var i bad i morges fik jeg stød da jeg efter at have slukket for vandet skulle tænde for det igen. Jeg bliver da helt nervøs for dette.

Hvad kan jeg gøre? Jeg har tænkt på om man kan købe en måtte eller noget af plastic vaskemaskinen kan stå på, eller på en måde indhegne maskinen så der ikke kommer vand til den. Eller helt slukke for strømmen når maskinen ikke bliver brugt.

Håber I kan hjælpe mig
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er den jordet ordentligt? - har du tænkt på en sokkel maskinen kan stå på`?

/cs

vaskemaskinen er sikkert bare sat der og sluttet til. Hvis det er en ældre lejlighed - så er der med garanti ikke jord på badeværelset. Og uden jord løser du ikke det grundlæggende problem. Og nu ikke noget med at selv lave jord ved at trække en ledning fra et vandrør over til vaskemaskinen.

Personligt tror jeg ikke at en sokkel vil være den rigtige løsning. Da du skriver at hele gulvet bliver vådt - når du går i bad. En træsokkel er ihvertfald udelukket.

Personligt vil jeg flyttet vaskemaskinen ud i køkkenet (med lidt held er der jord til komfuret). Men jeg kan også se af postnr. at det givet er den sædvanlige køkkenstørrelse du har. Så om det er en anvenlig løsning er jeg usikker på.

Slukke for vaskemaskinen og tage stikket ud vil være en rigtigt smart løsning, når vaskemaskinen ikke bruges.

Så kan du også ved samme lejlighed tjekke om kontakten ikke ser "brændt" ud. Vaskemaskiner (og især opvaskemaskiner) har en kedelig egenskab med at brænde eller smelte de kære LK-kontakter som vi næsten alle sammen har.


Husk: Rigeligt med ølpauser.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis