Vaskemaskine-opvaskemaskine-køleskabs-søjle 8)

Halløj dér Jeg har købt ny lejlighed, og har en drøm om at udnytte det ledige hjørne i køkkenet til at få alle de lyksaliggørende hårde hvidevarer inden for dørene!! Jeg har en idé om, at jeg kan placere en lav (67 cm) vaskemaskine nederst, en bordopvaskemaskine (45 cm) i midten og så et køleskab med fryser for oven øverst!! Er det mon helt ude i hampen? Hvis ikke... hvilken håndværker skal man så have fat i?? Der skal jo laves nogle skillehylder imellem sagerne!! Og den dér vaskemaskine skal vel også stå på noget robust underlag! - Der er gammelt trægulv i køkkkenet! Glæder mig til jeres input Mange hilsener fra Stine

 -Stine

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Stine.
Ja helt tumbet lyder det da ikke, men har du tænkt på hvor højt dit køleskab så kommer op.
Din vaskemaskine skal stå på en lille sokkel, ok ! men når den står i et køkken uden afløb i gulvet skal der en spildbakke under, der med et afløb kan føres til et eksisterende afløb eks. dit afløb fra vasken. Samme sted skal du også have afløbene fra vaskemaskine og opvasker.
Din ide med at der skal være nogle hylder i det skab hvor herlighederne skal stå, er slet ikke så tossede, for der skal eks. være mindst 5 cm. luft over opvaskeren og køle/fryseren som der også skal være luft hen over. Det er for at apparaterne kan komme af med varmen.
Og det er nok en tømre du skal have fat i, eller et køkken firma der leverer den slags ønsker

V.h.  Håndværkeren
Mht vaskemaskinen, har du åbenbart har luret problemet med vibrationer.
For første gang i mit lange liv med vaskemaskiner er det lykkedes mig at finde en maskine der ikke springer rundt som en kakkerlak når den slynger tøjet. Det er en AEG Öko-Lavamat 8660 Update, der slynger med 1600 omdrejninger.
Den er dog helt utrolig lydsvag og lyder blot som en turbine, imod de tordenvejrsagtige udfoldelser som andre maskiner vi har døjet med igennem årene, og som jeg lægger øren til andre steder, hvor folk lader sig pestilere sådanne åndssvage indretninger.
Der er formentlig naboer, der skal leve med dine udfoldelser!

Hvis du ellers er høj nok, er din ide da fin nok, men har du loftshøjde nok til det?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Kmt.
Måske du ikke lige lade mærke til det, men den omtalte vaskemaskine er kun 67 cm. høj, så en standart højde vil nok være et problem.
Tusind tak for svarene! Glæder mig, at I ikke synes, at min idé er helt hen i vejret!! Som Håndværkeren rigtigt bemærker, er jeg nødt til at købe de hvidevarer med de laveste højder! Jeg har googlet mig frem til, at Electrolux laver en 67 cm høj vaskemaskine (EWC1350), en 44,7 cm høj bordopvaskemaskine (ESF2440 ) og et 120,9 cm højt køle/fryseskab (ERD18001W)... Hvis man så regner med, at vaskemaskinen skal have 5 cm sokkel eller lignende, og både vaskemaskinen og opvaskeren skal have 5 cm ovenluft og 2 cm ovenhylde, så kommer køleskabet op i cirka 130 cms højde... og jeg er mindst 182, så mon ikke det går?!? Hmmm... så kan jeg jo bare have alle madvarerne i grøntsagsbøtten!!! Suk...

 -Stine

Så går det sgu nok, Stine!
Historien manede bare et billede frem i hovedet på mig, med mit køleskab, som er ca. 2 m højt!

Med venlig hilsen
ktm

 

Orv, er der ikke også noget med, at man ikke nødvendigvis kan have så mange elekstriske børger i sving på én gang?!

 -Stine

Det kommer helt an på din elektriske installation.
Har du kun 1 stk. sikring, er der nok lidt af et problem, især med opvaskeren og vaskemaskinen, dser kræver meget strøm.
Der har lige været en lang og følelsesladet debat omkring sådanne sager!

Med venlig hilsen
ktm

 

Åh, tænkte det nok! ... Gad vide, hvilke sikringer, jeg har?!?

 -Stine

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis