Salt i opvaskmaskinen forsvinder for hurtigt

Hej,

Vores opvaskmaskine (4 år gammel) forbruger rigtig meget salt. Efter 6-7 gange som maskinen har kørt er alt salt forsvundet.

Vi har gennemgået alt muligt i manualen, men kan ikke finde ud af hvad det kan skyldes.

Er der nogen som ved, hvad problemet kunne være?

Tak på forhånd.

mvh
Els
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal det gøre, saltet bruges til at regenerere "kalkfilteret" så der bruges ikke en portion salt til hver vask.

Hej.

Har selv fundet ud af der er stor forskel på hvor hurtigt fint/groft filtersalt forbruges. Aner faktisk ikke hvilken type der foreskrives til min Asko Vølund p.g. af manglende betjeningsvejledning. Med fint er det brugt op efter ca 10 vaske medens groft vare min. tre gange så lang tid. Kan ikke se forskel på 'vasketøjet' med de 2 typer. Prøv det grove hvis du bruger fint. Prøv eventuelt at skifte mærke. Ogg husk også på, det nødvendigvis ikke er det dyre der vare længst, slet ikke hvis udregningen laves i kroner og øre. Endeligt er salten altid billigst i sække af 25 kg, hvis du har plads.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej
Du skal finde ud af vandets hårdhed, som du kan få oplyst ved vandværket.
Her hos os er hårdhed(kalk mængden) 15,.
Jeg har i forvejen et antikalk system koplet til vandet (løber igennem) og bruger aldrig salt i opvaskemaskinen.
De tabletter jeg bruger fra Aldi indeholder dog salt, og det er rigeligt.
Antikalk systemet har været monteret i 15 år, og da jeg sidste år skulle frakople et vandrør, var der ikke det mindste kalk i røret.
Da dette blev monteret dengang, kunne jeg se i min gamle håndvaske at kalkbelægningen ved afløbet forsvandt mere og mere og efter nogle måneder var der ikke mere tilbage.
mvh

Søren

Med venlig hilsen

Søren
Antikalk system??? Hvis det er de der magneter, der skal spændes på rørene, så er der rigtig mange der vil skrive under på, at de har tabt deres penge på et værdiløst produkt. 

Forskellige tests har vist, at det kan virke, ved et konstant vandgennemløb (som findes nogle steder i industrien), hvilket normalt ikke findes i private hjem.
Jeg tror det er et spørgsmål om tro... den kan som bekendt flytte bjerge

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej
Jeg troede heller ikke på det dengang, men jeg blev da meget overbevist.
Men det er ikke de magneter til at sætte på røret, dem tror jeg heller ikke på.
Vores er en hvor vandet løber igennem inde i en hvid beholder, og jeg kender en der har fået det indstalleret her for et halv år siden, og de har samme resultat som os, og han var inden ikke til at stikke i.
Og ja tro kan "flytte bjerg", men her var beviset meget synligt
mvh
Søren

Med venlig hilsen

Søren
Annonce
For øvrigt til opvaskemaskinen.
Du må kunne stille på noget et sted for at reducere saltforbrruget.
Prøv at checke brugsanvisningen igennem
mvh
Søren Krab

Med venlig hilsen

Søren
Hej Søren,
Kender ikke jeres system... ville bare advare mod mirakel-magneterne...som altså ikke virker

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis