Hvordan lægger man trædæk på en træbåd?

Hej Alle,
Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg er ved at bygge en træbåd, og er ved at være klar til at lægge dækket. Men hvordan gør man egentlig det?
Det skal være en planke gulv, og pt. har jeg massive brædder på 4 m lange, 30 cm brede og 2-3 cm høje. Jeg lurer lidt på om man skal lægge 2 lag dæk, således at det er tæt?
Det nederste lag kunne man lukke med epoxy, også mellem brædderne? Derefter kunne man lægge et tyndt dæk a la på glasfiberbåde, hvor man bruger sika nåddemasse mellem dæksbrædderne, og primer under?
Hvis der er nogen som ved noget om dette, eller kender en bådbygger som bygger træbåde må i meget gerne lige sige til!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sika har udgivet en brochure bare omkring nådning, hvilket er et kapitel for sig, det kan stærkt anbefales at du læser den, skriv igen hvis du ikke kan finde den, så hjælper jeg med en kopi

------------------
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Et dæk med planker i en sådan dimension er vist ikke noget man lige "kyler sammen"!!

Hvis du lige fortalte, hvor i landet du bor, så er der forhåbentligt en der kender en bådebygger i nabolaget (Jeg bruger/kender en "gammeldags" uddannet i det midtjydske)

GN

Gert Nøjsen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også