Kahyt på jolle

Jeg har en gammel åben træ jolle på ca 20-22 fod og vil gerne lave en kahyt/styrehus.problemet er bare at når man ser mange af disse selv byggede kahytter ligner de ofte et havehus eller det der er værre.Har nogle et link eller hints til hvordan det kunne være?Den har tidligere været monteret med en "kahyt",der mest mindede om et kolonihavehus.Det vil jeg gerne undgå.Mvh Leo

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du går ind på "träbåtsakuten", kan du se en masse billeder af små træbåde, som måske kan give dig nogle ideer til hvordan det skal se ud. Under alle omstændigheder vil en overbygning med rette linier og rette vinkler komme til at ligne noget skrammel. Bådebyggere bruger heller ikke cirkeludsnit, når det skal være buer (tagflader), men parabeludsnit.

Gert

Gert Nøjsen

Hej, Jeg har selv eksperimenteret med at bygge overbygning og aptering selv. Efter at have snakket med bl.a. Glen L. i USA fik jeg den geniale ide, at bruge pap! Med pap kunne jeg klippe/skære/klistre og eksperimentere mig frem til excactly den facon jeg ønskede. Herefter var det bare at skille det hele af og tegne det op på marinefiner - skrue, lime pudse, lakere og fiks og færdig! Det var altså smart, og sådan undgik jeg en masse spild af træ.

------------------
Med venlig hilsen
Helge N Jensen

Med venlig hilsen
Helge N Jensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis