Rust i tank Honda 500T

Hej
Jeg har et problem med gennemtæring ved svejsningen i bunden af min tank. Dette er sandsynligvis pga. vand der har samlet sig her, et problem jeg har set på andre gamle cykler.
Jeg har hørt at nogle har haft succes med at "konservere" indertanken med eks. epoxy. Har andre erfaringer med dette?

mvh

John Bo

John Bo smile
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke du skal begynde på noget når nu tanker allerede er rådnet op.
Prøv at skaffe en anden hos en bike-hugger. Evt. kan den skaffes i Sverige til en overkommelig pris. Der er tonsvis af den slags derovre og du skal blot bruge nettet til at søge dem op.

Hvis det handler om overfladisk rust i en tank, kan du tage tanken af, hælde sand i den og ryste den godt igennem.

Rust opstår normalt om vinteren. Forebygges med enten at fylde tanken helt op med benzin eller du kan tømme tanken helt og fylde den op med petrolium. Så er du sikret fremover.

Håber noget af dette kan bruges.

~ cool~

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej "rusty" jeg havde problem med rust i tanken på min cykel. Jeg hørte om nogen i Holbæk, der måske kunne hjælpe. De første par forsøg var ikke så gode, men det endte med at den blev "brændt" ren på en måde, og der efter forzinket indv. og udv. godt nok forsvandt malingen. man tilgengæld kommer der ALDRIG rust i igen uanset hvad jeg gør.
bare et andet forslag. :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hov jeg glemte vist noget!!
det var : kølerfabrikken "FIX" i holbæk der hjalp mig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nå - nu har jeg repareret tanken. Jeg fandt ud af at den tidligere var blevet coated indvendigt, så det var fint nok. Udvendigt sleb jeg alt rust+maling væk på hullede områder og gav det noget 2 komponent PlasticPading Tank tætner. Herefter udjævnede jeg med alm spartelmasse + de små buler der også fandtes.
Nu er den nymalet og holder tæt. Jeg slap med en reparation til nogle få hundrede kr. imodsætning til en "ny" brugt tank, der koster omkring 1000 hos en mc ophugger.

mvh

John Bo

John Bo smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også