Polsk arbejdskraft

Vi skal til at understøbe vores kælder og har besluttet at benytte os af polsk arbejdskraft. Jeg har søgt på nogle danske sider men disse tager ofte 160,- i timen + moms. Jeg har hørt nogle få det til 100 i timen + moms men her skal jeg direkte i kontakt med et polsk selskab så den danske "importør" ikke får de ekstra 60,- i timen. Nogle som har haft erfaringer med polsk arbejdskraft? og som kan anbefale nogle selskaber jeg kan tage kontakt til?

Vi skal til at understøbe vores kælder og har... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for de mange indlæg...

Jeg har nu haft kontakt til en polsk firma i en uges tid som kommer og påbegynder arbejdet på mandag. Vi har aftalt en fast pris på det hele. Hvad angår betaling, betales håndværkerene for forgående arbejde hver uge. Altså, de kan ikke rende fra det, medmindre de ikke vil have deres løn:), der er lavet kontrakt på det hele hvor der også står at byggeriet godkendes tilsidst af mig, eller min byggesagkyndig inden håndværkeren rejser hjem og den sidste afregning finder sted.

Ved at skabe kontakt til polsk håndværkere og få dem til at gøre det har jeg sparet noget der ligner 3/4 af det danske tilbudspris - Det må siges at være en del!!

Jeg glæder mig til at se hvordan de arbejder og hvordan det skrider frem. Jeg opdater tråden når projektet er færdigt.
hva angår timepriserne kan det ikke rigtig blive anderledes. timelønnen + 33% i feriepenge/sh/pension osv. Så skal der være til firmabilen og til div ting der ikke dækkes af kunden. Det er prisen desværre med de frynsegoder danske arbejdere har og de fleste ikke vil undværre. Jeg skal skal stille skurvogn op, sørge for sko og tøj....det er reglerne. At man så hyrer udenlandsk arbejdskraft uden samme regler kan jeg ikke konkurere med desværre.

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Det med polske håndværkere med dårlig kvalitet til følge.

Jeg har haft en dansk VVS´er gående , som har lavet meget arbejde hos mig. Han er ansat for et større firma og har cirka 20 års erfaring.

Det meste af hans arbejde har væet OK, men der har væet flg. mangle og fejl:

- Han bestilte en ny radiator og væggene var bae og han fræsede pexer i dem, der hvor han havde lyst. Efter hans rørføring som han altså selv kunne bestemme og malerne havde været de; så passede radiatorens placering ikke ift. rørerne, hvorfor der nu er noget grim synlig rørføring med mange fittins osv. Ret surt, når han selv har kunne bestemme
- Ny radiator i stuen - han placerer termostaten tæt på en opadgående varmerør. Radiatoren bliver ikke rigtig helt varm, fordi termostaten bliver påvirket af vamen fra det opadgående rør
- De fleste montaering af armaturer i køkken og bryggers og vaskemaskinen har væet utæt. Vores underskabbe er bl.a. ødelagte pga. vand
- Efter mont. af en af radatorerne; havde han ikke lukket helt for luftventilen. I flee dage var der løbet vand ned af den og der er kommer rustmærker på den helt nye radiator
- Køkkenradiatoren har også været tæt på en af rørernes fittings; vandet er løbet ud og beskadiget vores gulv...

Det er altså en dansk håndværker.


kh. hilsen Mr. GDS 0
Det er jo bare en ommer for hans egen regning. Det er jo helt klart ikke håndværksmæssigt korrekt som du om taler det. Han skal bare have kniven for det han her lavet. Men vi kan jo alle fejle selom vi har mange års erfaring.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

kan lige tilføje lidt priser...

udgravning, færdiglavet bund og nedlagte sten koster i mit område et sted mellem 380,- og 450,- pr kvm, men jeg har lige set en tråd hvor en sjældender spurgte om det kunne være rigtigt at det skulle koste 1000,- pr kvm (sort)
DET er dælen hytme en fortjeneste der vil noget...
så den med skurvogn, sko og forsikring til ansatte er vist en undskyldning med modifikationer  (nmb1022.. ved godt du ikke var den dyreste)

men nogen håndværkere har den opfattelse at prisen er lig med det folk vil betale, men jeg ville være direkte flov over at tage 1000,- pr kvm.
Annonce
Det er nu ikke altid til at få håndværkere til at vedkende sig fejl fra deres side, de fralægger sig ALT, de skal jo nødig lave mere end højst nødvendig.
Vedr. danske time priser, ja så vil det vel være det samme hvis man var nede og købe 1 liter mælk, og man skulle betale 10.- i minuttet for at kassedamen kører varen igennem, og hun så lige pludslig ringer til en veninde mens hun sidder ved kasse apparatet, hun taler i 15 min. og efter telefonsamtalen siger hun at mælken koster 157.- kr, mange håndværkere bruger deres kunders tid og penge på mange private ting, de skal jo få dagen til at gå.
Håndværkere har haft kronede dage, så jeg håber for dem at de har lagt lidt til side, så de kan klare sig her under "krisen"  så lad os få en noget mere afdæmpet timepris på håndværkere, så kommer der gang i den igen
Håndværkere har haft kronede dage, så jeg håber for dem at de har lagt lidt til side, så de kan klare sig her under "krisen" så lad os få en noget mere afdæmpet timepris på håndværkere, så kommer der gang i den igen


Dansk Byggeri har anmodning fremme om en støttepakke.
Så kan man fortsat få lov til at betale vilde timepriser, opleve hovmodet når man står med dine småopgaver, samt nu også betale via skatten for en fortsat overophedning i byggerisektoren, ligesom vi skal betale for uduelige bankdirektøres bonusser og vanartet høje lønninger og andet tyveri.

Det går sørme fint!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af pimp den 21-11-2008 13:54
 mange håndværkere bruger deres kunders tid og penge på mange private ting, de skal jo få dagen til at gå.


Sikke dog en gang gylde!
Da en del håndværkere laver akkord arbejde, vil den tid de bruger på telefonsnak osv gå i akkorden og dermed vil de tjene mindre.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 

Jeg har pt. to polakker til at lave et par tilbygninger og kan kun sige at, hvis alle danske håndværkere var så effektive og dygtige, som de to, havde vi slet ikke behov for hjælp udefra

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også