Defekt printplade på harddisk. Data ok.

Hej, jeg har lavet en bøf... da jeg tog en harddisk ud af et billigt kabinet, så fik jeg skrabet printpladen på disken. Ledningerne til motoren blev revet af og disken virker ikke mere. Selve skiverne indeni må formodes at være tiptop i orden, og nu vil jeg gerne have fat i data på dem.

1) kan evt. lodde de fire ledninger (støm til disken) som er røget af, men min kolbe er for stor til det job. Kan man få en miniloddekolbe til 1-2mm præcision?
2) Læste en anden tråd, at man kan finde en identisk harddisk og bytte printpladen. Er det muligt? I så fald efterspørger jeg hermed ny eller gammel IBM Deskstar 7200 20,5GB (model: DPTA-372050)
3) Link til firma, som kan fikse sådan noget? Jeg søgte lidt på nettet, men det virkede mest til at være nogle der kunne genskabe data fra diske, som der dog kunne læses fra, men hvor partitionstabellen var røget, eller fysiske fejl, som gjorde disken ubrugelig. Det har jeg ikke brug for, da data som sagt burde være ok.
4) Venligst ikke noget med "du skulle da bare tage backup" for jeg var netop ved at lave en backup af mine forældres data fra deres gamle computer... det virkede derfor lidt tragikomisk at at den store supporter skulle stå med en defekt disk i hånden få sekunder senere.

Med venlig hilsen
anders
Hej, jeg har lavet en bøf... da jeg tog en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo lidt ligesom i trafikken eller på vandet... Hvis du kører motoren i smadder enten i bilen eller båden, kan du ringe 112 eller sende røde nødblus op og derved sætte et kæmpe nød-maskineri i gang til en formue - eller lige overveje situationen og ringe til Autohjælpen eller SOK og anmode om assistance.

IBAS er akut nødhjælp til firmaer, hvis data er Alfa og Omega for deres fortsatte eksistens, derfor er 9000 kr. småpenge for dem. Vi andre kan godt vente et par dage og få tingene løst stille og roligt til en brøkdel af prisen.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej Cyberguyen.
Det var et fint forslag med IBAS, det var også ny information i tråden. Selv gav jeg kun 50% for at en lodning ville lykkes (da jeg troede der også var andre skader på printet), så det var fint at få nogle alternativer til lodnind og skift at print.

Jeg ville bare med mit input fortælle, at IBAS ikke gør i billige løsninger. Kan det loddes, så skal det ikke sendes til IBAS, for det vil alligevel koste grundprisen på kr. 9.000,- Til gengæld kan de vist fikse næsten alt andet af mere alvorlig karakter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis