Ekstra lange jern til overfræser?

Hej alle
Jeg skal have fræset 2 mm af et vindue. Og overfræseren kan ikke nå. Det er 40 mm jeg skal ned i træet.
Er der nogen der ved om kan få ekstra lange jern til overfræser?
På forhånd tak
Mvh Koldborg

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Nu ved jeg ikke om det er bredden af vinduet du skal høvle 2 mm af, eller om det er en rille du skal lave.
Kan du ikke istedetfor save med rundsaven de 40 mm ned (som jeg forstiller mig det, i bredden der skal til) og derefter med stemmejernet stemme ud mellem rillerne ?

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Jeg skal have taget af i højden og bredden, så vinduesglasset kan være der. Vinduet er ikke så stort,så jeg kan nok ikke få rundsaven derind. Ellers en god idé. Jeg tror jeg prøver med en hurtigsliber. Selvom det måske ikke er så nemt at styre hvor meget man tager af med hurtigsliberen. Det er nok det eneste der kan komme derned.
Koldborg

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Bare en ide jeg fik, ved ikke om den kan bruges: Hvad med at bruge en stiksav til at tage det grove og så bruge en hurtigsliber el. lign til det sidste?

 

Christian

http://www.p-v.dk/NR/rdonlyres/C7791753-9306-4C21-AF4E-69D7D347C883/0/Side3943.pdf
prøv her, sælger til privat, hvis man snakker lidt for sig.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
I forbindelse med mit arbejde bruger jeg en Scherr-overfræser. Til denne fræser bruger jeg typisk bor i længder på ca. 60 mm. En sjælden gang bruger jeg et forlængerstykke på ca. 30 mm således at der kan  dykkes ned på 90 mm. MEN, så skal man saftsusemig passe på. For der skal ikke slingres meget før fa..... tager ved overfræseren.

Men man kan altså købe forlængerstykker til proff-fræsere. Om man kan til de små overfræsere, er jeg ikke klar over?

Svend Erik

Bygningssnedker

Annonce
Tak for de mange gode råd.
Der var ikk noget der rigtig virkede,så jeg blir nok nødt til at bestille nyt glas.

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Køb en 2 skærs endefræser i lang udførsel i en maskinforretning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis