Glat trappe

Vi har valgt at have samme slags fliser/klinker på vores udendørstrappe
og vores gang. Der er bare lige det problem
at når det regner eller sner bliver trappen
enormt glat - så inden nogen kommer til
skade - findes der så noget man kan "betrække" trappen med??

Med venlig hilsen
Mepeteni
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke en egentlig behandling men mange klinker laves i forskellige typer og nogle med en lidt grovere møster og måske kan du få nogle klinker af din slags i den lidt grovere model og så skifte dem ud på trappen. Hvis din klinker ef homogen helevejen gennem og den ikke er glaceret kan du måske få trappen glasblæst for derved at få en god struktur. Find en af dine ekstra klinker og kig hos flise forhandleren om der findes en grovere type og hvis dette ikke lykkedes kan du tage forbi en stenhugger og få ham/hende til at prøve at give din klinke en "svirpning" for at prøve om det giver et resultat du kan bruge/bruge.....

Held med projektet Njord

MVH Njord
Der er også den simple øsning at gå i en bådudstyrsbutik og købe en rulle skridsikker tape. De fåes i forskellige typer og når du renser din trappe grundigt - specielt affedter den. Så klæber du en stribe af tapen på hvert trins forkant. Dette er nok den nemmeste og sikkert billigste løsning.

Måske laves denne tape type også specielt til trappe sikruing hos tæppe forhandlere eller lignende ???

Og klæbe evnen er helt ok hvis der er affedtet ordentligt. Jeg kender kun tapen fra båden og her sidder det jo altid uden for i alalagsvejr uden nogen ly for regn og sol og masser af saltvand. Oftest placeres tapen på steder hvor man nemt får et skævt tråd og det skæve pres holder den fint til.

Du skal nok ikke regne med at tapen holder evigt men en lang levetid på min 5 år mener jeg ikke er et problem !!

Held med projektet Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis