Oplade batteri med en adapter?

Hejsa, Jeg har et digitalt veideo kamera fra canon som jeg ikke kan bruge fordi jeg har forlagt lade kablet.

Men nu var det jeg tænkte, at ladekablet i sig selv jo også bare er en adapter... Så hvis jeg nu kunne finde en der havde samme volt antal, kunne jeg så ikke lave min egen lader til batterierne?
Eller er der et eller andet jeg ikke har lige har tænkt på?

RhyMe
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil jeg mene burde kunne lade sig gøre, så længe spændingen er den samme.. Men du må nok hellere for en sikkerheds skyld vente på svar fra en der er lidt mere elektronik-kyndig end jeg er.. biggrin

Mvh

Mark Herskind

Nu ved jeg ikke hvad du forstår ved et ladekabel, men jeg forstår det som den ledning, der forbinder lysnettet med laderen. I dette tilfælde kan det ene kabel være lige så godt som det andet.

Hvis din opfattelse af et ladekabel er ledning plus elektronik til omsætning af spændingsniveauet, så skal du i hvert fald tænke dig godt om inden du blot tilslutter en anden omsætter end den originale, også selv om de har samme nominelle udgangsspænding. Du skal så være sikker på, at selve ladestyringen sidder i cameraet, for et batteri holder ikke til at blive tilsluttet direkte til en spændingskilde, uden at denne er tilpasset batteriets specifikationer. Du skal også være sikker på, at styringen sørger for at afbryde ladningen, når batteriet er fuldt opladet, for overladning vil hurtigt ødelægge et batteri.
der er flere der sælger dem, billigbatterier.dk bl.a. så søg på batterilader cam så kommer der flere frem

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg fandt en billig oplader til 250kr ca....
Hvilket et meget bedre end en jeg fandt til 1500kr.... smile

Men tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis