sommerhus

Jeg har to spørgsmål.

1. Jeg har tænkt på at købe et brugt sommerhus til flytning - ca. 50 kvm. - til grund på Sjællands Odde. Et brugt sommerhus vil sikkert ikke umiddelbart leve op til de nye energikrav. Skal det det, med mindre jeg skifter vinduer eller ydervælg i huset. Alt andet lige bliver det jo erstattet af et nyt hus, der hvor det flyttes fra.

2. Jeg har en grund i anden række med 15 cm. muld og derunder sand. Dele af grunden har ler i ca. 1 meters dybde, mens en anden del har sand. Jeg kan se, at flere sommerhuse med samme beliggenhed har stået uden sætninger i 20 år på almindeligt randfundament, mens nyere huse ofte får lavet pilotering med 8-10 meter lange piller. Det forekommer mig at være at skyde gråspurve med kanoner. Et alternativ ville være flydende fundamnet med armeret beton i bunden.
Hvad ville være det billigste. Kan jeg klare mig med punktfundament, eller er randfundament nødvendigt? Hvad anbefaler I? Grunden oversvømmes med få års mellemrum.

mange hilsner

Bentnb
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Huset skal opfylde de nye energikrav til sommerhuse så det er nok et tvivlsomt projekt med et "brugt" hus.

Når der er andre i området der får piloteret ville jeg ikke turde at spare en jordbundsundersøgelse i projektet.

Husk at vurdere hvor højt du skal "løfte" huset, oversvømmelserne taget i betragtning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis