Alu sålbænk UncleJens 1 Nibe 16-10-2007 17:46 Kan man ikke få alu sålbænke der er mere end 1M lange, uden at man skal have dem specielfremstillet...til uhørt høje priser...?Mvh Jens 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 17-10-2007 16:06 Du kan jo købe en hel plade og så selv save dem ud i de ønskede mål, du kan save dem med en Stiksav med en mellem grov klinge på. Du skal køle med sprit.Men Sålbænke af aluminium ??? Det er ikke noget der holder længe ! V.h. Håndværkeren
Orla Nautrup 3444 7870 19-10-2007 00:30 Hej Du tænker nok på de færdigkøbte aluminiumsprofiler fra byggemarkedet ig jeg tror ikke umiddelbart der findes andre længder på markedet. I modsæting til "håndværkeren" mener jeg dog at holdbarheden er fornuftig alt taget i betragtning, men det er noget tyndt "skrammel" der nemt kommer til at sidde skævt og bule. Normalt prøver jeg at undgå brugen af disse færdigkøbte profiler da det er langt pænere med nogle der er tildannet til det enkelte projekt og man kan typist få disse i 2 m længder. Afhængig af situationen anvender jeg enten lakeret 1,5 mm aluminium (bukket af alu-facade leverandør) eller lader en blikkenslager udføre dem i zink. Materialerne er kraftigere i disse situationer og sidder typisk pænere. MvhOrla Nautrupwww.danskbygningsundersøgelse.dk
FAG 184 7430 19-10-2007 10:36 du kan bestille dem på dit byggemarked i den længde og tykkelse du vi have, samt om det skal være alu, zink el. stål. de vil så blive special fremstillet, og selvfølgelig bliver det dyrer end en standardprofil.
Håndværkeren 20251 19-10-2007 17:18 Citat fra UncleJensKan man ikke få alu sålbænke der er mere end 1M lange, uden at man skal have dem specielfremstillet...til uhørt høje priser...?Mvh Jens Hej FAG. Det er jo netop det som Jens gerne ville undgå, dette fordyrende specielt fremstillede sålbænk plade. Håndværkeren
FAG 184 7430 19-10-2007 18:49 ja, så er det vi kan diskuterer hvad en uhørt høj pris er. jeg gætter på han kan få dem i 0,6 alu, for omkring 150 kr. stk.