mangler baglys

Hej alle
Jeg har ligget ude i indkørslen hele dagen, da min gamle Mazda fra 1991 lige pludselig ikke havde noget baglys (det har den stadig ikke) alt andet lys virker, jeg gætter på at det er et relæ der ikke virker, men hvilket? eller kan det være noget helt andet, der er ikke nogle brud på ledningerne.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis ikke det er en sikring så er det vel kun det relæ det er galt med, jeg var ude for det samme engang og prøvede at sætte strøm til den ledning der kommer for fra også var der lys, skiftede så relæ og gik det hele igennem og så var der en ledning der ikke hade det så godt den var lidt brandt fik det lavet og så var der lys igen. men det kan måske også være andre ting det ved jeg ikke.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

Det med relæet er nok det mest sansynlige, men hvilket relæ og hvor mon det sidder, jeg har årøvet at følge ledninger, men de ender i et virvar.
Er der ikke en bog over den bil, der må der jo stå i hvor lys relæ sider eller måske er der en lille sort plastik boks i motorrum hvor der er nogle relæ i, hvad hvis du har lys på bilen tænt og tager et relæ af og lyset slukker forand så kan det være det relæ eller måske det ved siden af. jeg ved det ikke men en mulighed. Held og Lykke

L.Sindalsen

Mariagerfjord

Hej
Hvad er det for en mazda ???
Mvh ole
I de fleste Masda sidder der en "tail light" box i førersiden oppe under instrumentpanelet på boksen står der "TAIL LIGHT" hvis du tager stikket af den og tar den ud af bilen og åbner den forsigtigt vil du se at en eller flere af printbanerne er brændt over - dem reparerer du ved at lodde et tyndt stykke ledning hen over bruddet - så skal den bare monteres igen og så virker det.
Du har sikkert haft en trailer ,hvor lyset har været defekt på,efter vognen ???
Hilsen"autoelektrikeren"

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej alle

Tak for de mange svar, jeg tror at det er "tail ligt" der er defekt (og den ved jeg hvor sidder) jeg har ganske rigtigt haft trailer på da problemet opstod, så i morgen vil jeg prøve at reperere den, endnu engang tak til alle det har været en god hjælp.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis