Hvordan skiller man sig af med "ædle" metaller (som kobber) ?

Ok, jeg er nu næsten færdig med at smide lort på genbrugspladsen ifbm. køb af en gammel rønne jeg renoverer.

Alle mennesker siger "nej, du må sikke smide dit eller dat væk, det kan sælges", men der ER s'gu da for satan ikke flere marskandisere osv. i danmark. Og jeg gider altså ikke sende billeder af alt til genbyg eller lign.. det skal væk, og det skal være NU.
Så hvor skal jeg skille mig af med mine gamle kobberrør, elektriske ledninger og diverse aluminiums produkter som jeg har lagt i en speciel bunke for "genbrug".

Ja, jeg ved godt jeg kan aflevere dem på genbrugspladsen i kommunen, men FINDES der nogle firmaer derude der gerne vil købe disse ting, eller evt. afhente dem ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal ta det hele og køre ned til den lokale jernhandel, eks, stena.
De vejer det og så får du en skilling for det.
kobber og alu gir faktisk ret meget pr kg.
Citat fra sluppermand

du skal ta det hele og køre ned til den lokale jernhandel, eks, stena.
De vejer det og så får du en skilling for det.
kobber og alu gir faktisk ret meget pr kg.

jeps..
rustfrit stål plejer jeg at sælge for 16 kr/kg
kobber giver også en pæn slat penge!
hvis du har meget, så kan jeg godt hente det..

men ellers så er det bare at køre det til jernhandleren. som der er skrevet.

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
For nogen tid siden ringede jeg til en skrothandler, idet jeg har måske 1000 kg. blandet jern, inkl. støbegods og profiljern.
Han var meget utilbøjelig til at ville købe sådan noget ukurant bras, og først da jeg erklærede, at så kunne jeg da også bare køre det på kommunens glimrende genbrugsplads, mente han at kunne se sig i stand til at give mig 30 øre pr. kg. leveret.
Da jeg undskyldte den forvoldte ulejlighed steg prisen til 40 øre, hvorefter jeg lagde på. Useriøst skvadderhovede.
Jeg kører mit skrammel på genbrugen og håber kommunen får de sædvanlige 80-100 øre pr. kg.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

Gammelt jern og lign. har jeg allerede kørt ca. 3-4 tons af til genbrugspladsen... Men jeg har da nok i hvertfald 1 ton mere liggende at flyde i værktøjer, skruer, søm, bolte og hvad fa'en ved jeg i det gamle værksted jeg har overtaget. Var ikke lige klar over at jeg også kunne få penge for det. Og så kommer der jo også lige 15 radiatorer mere af 40-50 kg stykket... Og en røvfuld flere kobberrør når den gamel installation bliver skiftet ud. For fa'en man får meget lort når man renoverer så mange kvm.

Jeg havde dog gemt kobberet (ca. 60-70 kg) og det rustfri stål (ca. 20 kg) og noget alu....

Men ok... tak for svaret... jeg finder en jernhandler.... det må være muligt at slå op i telefonbogen.
Annonce
man skal bare køre til en af de "rigtige" skrothandler, stena bruger jeg, da de ligger på min vej til og fra arbejde.

M.V.H. Martin
ps, de bruger dags prisen, så der er ikke så meget at komme efter, det hele forgår over en pc, så de mennesker der er der ude, har intet med prisen at gøre..

M.V.H. Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis