Savning i mursten

Hej,

Er der nogen der ved hvad en sav til savning i mursten hedder ? Jeg taler om en sav til udsavning af hul til dør eller vindue. Det er en alm. sav der kører på "rugbrødsmotor". Jeg gider ikke en elsav p.g.a. svineriet.

Tak for hjælpen smile Claus Rode
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke for noget, men tror du ikke du tænker på den slags sav der kan anvendes til letbeton???

Den duer ikke til mursten - her skal man over i noget skæreskive eller stiksav, med klinge til sten.

Mvh.

René

Det kan godt være at det var en sav til letbeton, men den blev anvendt til savning i mursten. Da jeg så den anvendt, savede den ca. en side på 4-5 minutter. Intet elektrisk.

Claus
Mureren i Helt solgt TV2 stod sku da og fægtede med sådan en du eftersøger i går Onsdag. D. 24-7-2003.

So, It's out there somewhere.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

hej.

ja det kan godt være at at i har set sådanne værktøjer,men uden el?
det har jeg aldrig set, men jeg har jo også kun været i murerbrachen i 38 år så det må være før min tid,
med hensyn til den mureren fægtede med er det en el drevet maskine med en slags skære blade der kører op og ned forskelligt,
den kan sikkert lejes, og den støver næsten ikke,men er temmelig tung at arbejde med.

god fornøjelse.

mvh.milton
Den sav du efterlyser er en speciel klinge der sættes i nedstrygeren. I stedet for at være en sav er det et stykke rundjern der er belagt med diamant. Den kan save i mursten, beton, galserede kakler, hærdet stål osv. Den forhandles ved større værktøjshandlere så som Carl Hassing, MaskinKompagniet Odense ol. steder.
Annonce
Tak for alle indlæggene smile

Claus Rode
Hej....
det du leder efter er en "Mursav" og hvis du går ind på dette link kan du se hvordan sådan en "sjover" ser ud http://www.98801990.dk/images/udlejning/mursav.jpg
den skulle kunne save 26 cm dybde
håber det lykkedes dig at finde sådan en
VH

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
Jeg tror det er en letbeton sav mureren har savet med ? Mon ikke det kan lade sig gøre at save i en normal "blød" mursten.

Claus
Ja, det var lige sådan en der blev brugt i Helt Solgt i en rigtig murstensvæg.
Godt fundet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej Peter,

Er det mig du svarer med: Ja det er sådan en der blev brugt i helt solgt ? Det var altså en letbetonsav der blev brugt til at save i en murstensvæg.

Tak for uddybningen wink Claus
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis